Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
Två saker jag inte gillar med det nya är bakgrundsfägen när man listar nya bilder samt allt för stor bredd i för texten i forumen.

Annars ser det bra ut.
 
[samt allt för stor bredd i för texten i forumen.

Annars ser det bra ut. [/B][/QUOTE]

Kan bara hålla med dig , det blir lite för brett med tanke på avståndet till bildskärmen .
Känns som om man får "flacka" med blicken för mycket .
 
Nya designen känns helt rätt, uppskattar möjligheten att välja svart bakgrundsfärg för bilder.

MEN...:

Varför sparas inte mitt val av bakgrund??? Nästa bild får vit bakgrund oavsett vad jag valt för bakgrundsfärg.

Jag vill ha en ren sida med endast bilden, där bilden är centrerad. T ex skulle det kunna vara så att när man klickar på bilden så visas endast bilden utan något annat på sidan med den bakgrund man ställt in i profilen eller den man senast valde. Klickar man igen på bilden kommer man tillbaks.
Upplever det som störande med all text och störande reklam runt bilden. Det förtar nöjet med att kolla på bilder, och därmed försvinner även intresset att kommentera.

Exempel på utmärkt bildvisarsida: photoblink.com
Klicka på bilden!
 
Senast ändrad:
Jag tyckat att förstasidan är allt för rörig. Tycker också att den är lite för mörk upptill, jag tyckte bättre om den ljusa layouten!

/Jeppe (som inte gillar alltför stora förändringar)
 
Hmm .. angående att man kan byta bakgrundsfärg på bilder man tittar på är en funktion som jag personligen välkomnar med öppna armar! Men som funktionen funkar idag är den tyvärr inte så användbar, då sidan blir väldigt förvirrande med all text som antingen försvinner eller står ut pga sidan är utformad för att ha en vit bakgrund. Som någon tidigare sa skulle funktionen vara betydligt mer användbar om den istället öppnade bilden aldeles för sig själv med den valda bakgrundsfärgen. Alternativt att inte bara bakgrundsfärgen ändras, men även texten så att den blir anpassad till bakgrunden. Eller om inget av alternativen lockar så återstår en omdesign av sidan så att bara området runt bilden påverkas av bakgrundsfärgsbytet.
 
Att inte fotografens namn syns förrän man klickar upp bilden gillas MYCKET!! Snyggt för övrigt tycker jag.
 
Mycket snyggt med bakgrunderna till bilderna och jag trivs bra med det andra också. Kanonfint!
 
muster skrev:
Oh yes! Detta blev ju super. Framför allt gillar jag att fotografens namn inte längre syns i tumnagelvyn. Detta tror jag kommer leda till fler kommentarer.
Jag tycker vissa fotografer har fått mycket uppmärksamhet på grund av att de byggt upp nåt sorts rykte kring sig på fotosidan medan de som håller en lägre profil inte fått lika mycket kommentarer osv.
Jag hoppas att det inte är så som jag uppfattat det men om man byter namn osv på fotosidan tar jag detta som en bekräftelse på min misstanke, och att personerna ifråga dessutom fattat det på samma sätt.

Bra jobbat fotosidan-crew!


Att det skulle leda till fler kommentarer har jag svårt att tro, däremot får man säkerligen fler tittare på en bild.

Jag tycker den nya designen är helt kanon! I början kändes det lite snurrigt när saker inte fanns där man blivit van vid att ha dem i menyraden. Nu, efter en kvälls o en morgons surfande, känns hela layouten rejält uttänkt.

En bra sajt har blivit ännu bättre! (Men visst kan den göras ett snäpp bättre, ta tillvara på tipsen, som förekommit tidigare i tråden, om bakgrunderna till bilderna.)
 
LupoSvedese skrev:
Att det skulle leda till fler kommentarer har jag svårt att tro, däremot får man säkerligen fler tittare på en bild.
Varför skulle man få fler tittare på en bild?
Om tumnagelbilden ser intressant ut så kollar folk på bilden..annars inte (precis som tidigare), jag tror inte det gör någon skillnad, varken vad gäller antal kommentarer är antal tittar.
 
Bra att varken fotografens namn eller medelbetyget syns i översiktsbilden. Bilden ska tala för sig själv!

Har kommit på mig själv med att titta mer på de bilder som tagits av historiskt sett duktiga fotografer och även på bilder som fått högt medelbetyg. Dessa bilder är oftast bra men jag har säkert missat andra bra som inte fått nån kommentar.
 
Oscar skrev:
Bra att varken fotografens namn eller medelbetyget syns i översiktsbilden. Bilden ska tala för sig själv!

Har kommit på mig själv med att titta mer på de bilder som tagits av historiskt sett duktiga fotografer och även på bilder som fått högt medelbetyg. Dessa bilder är oftast bra men jag har säkert missat andra bra som inte fått nån kommentar.

Det är precis vad vi också tror, så därför har vi renodlat översikterna! Jag tycker att det blev riktigt bra!! Bilden i centrum!
 
skägga skrev:
Det för att motverka otyget med att man lägger in samma anons flera gånger per dag bara för att hamna längst upp i listan .
Känns bara drygt att läsa samma annons flera gånger (ofta med annan rubrik )
Kanske kan varje medlem ha två fria annonser per vecka & betala en summa för dom övriga ?
Ja vi kommer göra mer av annonserna framöver. Numera raderas inte annonser ur databasen vid radering, så det finns chans att hålla koll på antalet man lägger in - vi har också märkt ofoget att radera och lägga upp sin annons upprepade gånger (och när vi påpekat det för en annonsör fått svaret "det skiter jag i, det går ju"... ;-)

Den där summeringsmatrisen har vi kört på Utsidan länge och har varit uppskattad där, jag tycker den är bra för att direkt hamna in på det man är ute och letar efter kategori och produkttyp - men är man inne och ofta och håller koll på "inflödet" så är det ju synd att den listan hamnade längre ner. Där kan vi nog fnula vidare på layouten.

Numera delas annonskategorier med produkt/recensionsbanken så vi kan slå på fler enkelt och förhoppningsvis få få eller inga "Odefinierade" annonser. Saknar ni några kategorier så maila oss.
 
"Byta bakgrund" var ett riktigt snabbhack igår kväll inspirerat av Jim H:s fina Stockholmsbild-sajt. Det där kan vi göra mer av - naturligtvis skall textfärger och så byta färg till en som passar bakgrunden, och inställningen skulle också kunna kommas ihåg när man bläddrar.
 
Mycket bra att man kan välja bakgrundsfärg vid beskådandet av kritikbilder! Tack, det var efterlängtat!
/Mvh Gunnel
 
När ni ändå gör ändringar så passa på att ta bort de otroligt fåniga "smeknamnen" som står inom parentes.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.