Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
müsli skrev:
Vad menar du? Menar du att du inte insett att många har samma namn här på sidan?
Jag kom på det efter mitt första inlägg, ja (läs mitt andra inlägg). En miss av mig. Jag erkänner att det är ett bra skäl då det finns flera som har samma namn.
 
Oscar skrev:
Jag har lite svårt att svara på alla era inlägg vilket jag hoppas ni förstår. Av princip tycker jag att man ska stå med sitt namn så långt det är möjligt. Att en 15-åring känner sig häftigare när han kallar sig Blueprint är en sak. Om nicksen har en praktisk funktion ska de självklart vara kvar, annars inte.Om de inte tillför något pratiskt är de bara löjliga. När jag skriver om nicks menar jag självklart bara ordet och inte personen bakom ordet...:)


Men herregud! Det handlar väl för faan inte om att känna sig häftig! Det är PRAKTISKT. Vill du hellre läsa våra riktiga namn står dom precis ovanför nicket, eller gjorde iallafall, se till att sluta läsa när du kommer till nicket bara.

nuff said.
 
Oscar skrev:
Jag har lite svårt att svara på alla era inlägg vilket jag hoppas ni förstår. Av princip tycker jag att man ska stå med sitt namn så långt det är möjligt. Att en 15-åring känner sig häftigare när han kallar sig Blueprint är en sak. Om nicksen har en praktisk funktion ska de självklart vara kvar, annars inte.Om de inte tillför något pratiskt är de bara löjliga. När jag skriver om nicks menar jag självklart bara ordet och inte personen bakom ordet...:)

Självklart har nicken en praktisk funktion, det är ett ypperligt sätt att särskilja alla personer med samma namn.
Visst kan jag hålla med om att vissa nick kan vara lite"fåniga" men det är helt och hållet upp till var och en att välja sitt nick.
 
[ironi]Eller så kan vi lunarstorma till det o slänga in en avatar på sisådär 200x200 pixlar. Så kan man klart o tydligt se vem det är man pratar med.[/ironi] Fast, nick är säkerligen bättre.
 
Jag har varit borta en liten stund (vänner gick på femman), men som jag har sagt så känns det som den enda anledningen är att om det finns flera med samma namn. Nu har ju ni visat att det finns det och då måste man naturligtvis kunna skilja på varandra och då tycker jag nicknamnen är bra.

Hade vi haft samma diskussion och bara varit 100 medlemmar med unika namn hade jag tyckt att det hade varit förkastligt.

Men som många säger att man inte vet vem som är vem, det köper jag inte. Nu kan jag ha fel då jag bara chansar, men jag tror inte att människor med snarlika namn chattar så ofta. Men visst, jag kan ha fel :)

/ Marcus
 
Oj vad känslig detta var...Finns det fler praktiska skäl än då flera medlemmar har samma namn? Kom igen och peppra mig med bra skäl. Jag hukar och duckar....haha.
 
Härligt, kul att se ett sådant engagemang :)

Kan någon ge en bra förklaring till att det skall vara nicks i forumet men inte på resten av sajten? Vi har kört utan nicks på kommentarer odyl sedan 2001 utan några kommentarer om detta. I konsekvensens namn borde det vara nicks överallt då, eller?
 
Det är inte dig vi ska övertala

Det är väl Clindh antar jag. Men av nån anledning verkar han lyssna mer på dig än på alla andra tillsammans, så det blir väl dig vi får övertala i slutändan iallafall. Gå tillbaka o läs alla inlägg, där har du en massa bra argument för att behålla nicksen, men inte ett enda för att ta bort dom.
 
I forumet är det intressant att veta vem som lagt ett inlägg då det är mer personligt än en bildkommentar.
Får jag en kommentar bryr jag mig inte så mycket om från vem utan vad som står i kommentaren
 
clindh skrev:
Härligt, kul att se ett sådant engagemang :)

Kan någon ge en bra förklaring till att det skall vara nicks i forumet men inte på resten av sajten? Vi har kört utan nicks på kommentarer odyl sedan 2001 utan några kommentarer om detta. I konsekvensens namn borde det vara nicks överallt då, eller?

Tyckte vi svarade på det lite längre upp? Under bilderna diskuterar man inte... det gör man i forumet och där känns det viktigare att ha koll på vem som skriver... tycker jag iaf.
 
clindh skrev:
Härligt, kul att se ett sådant engagemang :)

Kan någon ge en bra förklaring till att det skall vara nicks i forumet men inte på resten av sajten? Vi har kört utan nicks på kommentarer odyl sedan 2001 utan några kommentarer om detta. I konsekvensens namn borde det vara nicks överallt då, eller?

Varför? Det var alldeles utmärkt såsom det var, tyckte (tror jag) nästan alla. Och det var bara (tror jag) en person som klagade (utan att ha ett enda vettigt argument - självsagt).
 
Re: Det är inte dig vi ska övertala

daishar skrev:
Det är väl Clindh antar jag. Men av nån anledning verkar han lyssna mer på dig än på alla andra tillsammans, så det blir väl dig vi får övertala i slutändan iallafall. Gå tillbaka o läs alla inlägg, där har du en massa bra argument för att behålla nicksen, men inte ett enda för att ta bort dom.


Men du ska kanske ta och läsa Christers inlägg :)

Han är ju ute efter enhetlighet på fotosidan. Det är väl därför vi har denna prövning nu?

/ Marcus
 
Nicks överallt, tack! Jag är en "ingen" utan mitt nick.

Jag står inte ut med vissa typer av bilder i kritikalbumen men jag kräver inte att de skall bort för det.


Någon efterlyste avatar'er:
ps. det är jag i rocken till höger (och nej det är ingen syntrock, det är en hårdrock). ds
 

Bilagor

  • jag_rock_fotosidan.jpg
    jag_rock_fotosidan.jpg
    23.8 KB · Visningar: 150
Senast ändrad:
clindh skrev:
Härligt, kul att se ett sådant engagemang :)

Kan någon ge en bra förklaring till att det skall vara nicks i forumet men inte på resten av sajten? Vi har kört utan nicks på kommentarer odyl sedan 2001 utan några kommentarer om detta. I konsekvensens namn borde det vara nicks överallt då, eller?
Det har vi redan svarat på.
 
Galaxens President skrev:
Nicks överallt, tack! Jag är en "ingen" utan mitt nick.

Jag står inte ut med vissa typer av bilder i kritikalbumen men jag kräver inte att de skall bort för det.


Ja jag kallas ofta mollan av folk jag träffar från fotosidan. Det är lixom jag numera.
 
Jag tycker nick skall vara överallt. Många personer känner man bara till nick och jag vill gärna fortsätta ha kontakt med dom.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.