Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok. Vi lyssnar och ändrar tillbaka.

Skall vi ta och göra Nickfältet låst nu när vi ändå är igång? Dvs så man inte kan ändra det? För just nu kan man ju ändra med tiden och det är väl inte bra enligt merpartens resonemang?
 
elmfeldt skrev:
Ok. Vi lyssnar och ändrar tillbaka.

Skall vi ta och göra Nickfältet låst nu när vi ändå är igång? Dvs så man inte kan ändra det? För just nu kan man ju ändra med tiden och det är väl inte bra enligt merpartens resonemang?
Ja varför inte? Det tycker jag låter som en bra idé.
 
clindh skrev:
Härligt, kul att se ett sådant engagemang :)

Kan någon ge en bra förklaring till att det skall vara nicks i forumet men inte på resten av sajten? Vi har kört utan nicks på kommentarer odyl sedan 2001 utan några kommentarer om detta. I konsekvensens namn borde det vara nicks överallt då, eller?

generarar dock en jäffla massa mer träffar, man måste gå in på namnet för att se vem det är =)
 
Jag har inget emot låst nick, men varför? Vad är nackdelen med att kunna ändra om man vill?
En anledning är att då folk använder nicket i referat och citat, så blir alla dessa lösrykta om någon byter nick, speciellt då man inte refererar till nicket i texten. En automatisk quote kan referera internt i koden till nåt i stil med %nick%=unikt-id eller nåt annat för att det ska kunna gå automatiskt, men i textmassor skriver inte folk en sådan länk utan nicket direkt.


Ett nick bör vara för att bestå, bör endast kunna ändras av admin och då efter prövning vilket är bruklig på massor av andra forum.

Ett råd dock, ge alla en vecka att bestämma sig och lås det sedan. Alla kanske inte har tagit den ställningen då friheten funnits.

Men ja, niken har en stor betydelse i diskussionen och av identiteten av en människa.


//IRONI
- Sverige borde göra användadet av smeknamn olagligt och endast dopnamnet borde få användas, nåt annat har väl ingen funktion.
 
elmfeldt skrev:
Ok. Vi lyssnar och ändrar tillbaka.

Skall vi ta och göra Nickfältet låst nu när vi ändå är igång? Dvs så man inte kan ändra det? För just nu kan man ju ändra med tiden och det är väl inte bra enligt merpartens resonemang?

dock sant, men vänta nån vecka, gå ut med det, så att folk inte har döpt sig till nåt knasigt, typ smurfsockan på skämt, så blir dom låsta vid det =)

tack föresten, nu kan vi sova igen! =D
 
müsli skrev:
Jag har inget emot låst nick, men varför? Vad är nackdelen med att kunna ändra om man vill?

Om inte jag fattad det helt fel, så var argumentationen att nicket var det som var unikt och det som gjorde att man kände igen folk!? Eller missuppfattar jag?
 
Varför finns länken "Medlemsprofil" under namnet när man kommer till samma sida om man klickar på namnet? Den enda skillnaden är att sidan öppnas i ett nytt fönster istället för samma fönster.
 
elmfeldt skrev:
Om inte jag fattad det helt fel, så var argumentationen att nicket var det som var unikt och det som gjorde att man kände igen folk!? Eller missuppfattar jag?

Nä, stämmer bra, jag har faktiskt alltid undrat varför folk låter users ändra nickname. Det.. ehm, blir knas om folk ska döpa om sig hela tiden. =)
 
elmfeldt skrev:
Om inte jag fattad det helt fel, så var argumentationen att nicket var det som var unikt och det som gjorde att man kände igen folk!? Eller missuppfattar jag?
Det är ju unikt även om man ändrar. Jag får väl skylla mig själv om folk inte skulle känna igen mig efter att jag ändrat nick. Det är ju mitt val.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.