Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nya Canon EOS 22 sept
- Trådstartare elbe
- Start datum
nutte
Aktiv medlem
Länktips från tidigare inlägg:
http://brutusbloggar.blogg.se/2008/august/falttest-av-canon-eos-50d.html.
Brutus verkar imponerad av AF:n och han har ju mycket att jämföra med! Det här är nog det mest spännande med 50D just nu...
Brutus har ju inte testat en 40D verkar det som så det är ju svårt för honom att jämföra. Sen tycker jag det är märkligt att Brutus säger (2 ggr) att hans 1D mk3 har 12 mpixel..(de har 10 mpix) så det tappar ju lite i trovärdighet och kanske mer är entusiasm?
sagan
Avslutat medlemskap
macrobild
Avslutat medlemskap
detta har varit känt sedan i morse kl 0612 i denna tråd
solvargen
Aktiv medlem
Brutus har ju inte testat en 40D verkar det som så det är ju svårt för honom att jämföra. Sen tycker jag det är märkligt att Brutus säger (2 ggr) att hans 1D mk3 har 12 mpixel..(de har 10 mpix) så det tappar ju lite i trovärdighet och kanske mer är entusiasm?
Hej Kalle.
Mja, han har nog helt enkelt fått in ett nummer i huvudet och inte tänkt på det. Däremot hade det ju varit bra om han haft 40D innan att jämföra med. Dock kommer det nog en hel del tester och andra fotografer som kan göra jämförelserna mellan 40D och 50D.
Mvh Thomas
solvargen
Aktiv medlem
Men den kanske är så bra som han tycker???Han är ju långt ifrån opartisk, även om han säkert gör sitt bästa för att bedöma kameran någorlunda ärligt. Han skulle ju aldrig kunna såga den efter att ha fått sitt levebröd tryggat av Canon genom reklamfilmen.
/Pontus
Mvh Thomas
elbe
Avslutat medlemskap
Han är ju långt ifrån opartisk, även om han säkert gör sitt bästa för att bedöma kameran någorlunda ärligt. Han skulle ju aldrig kunna såga den efter att ha fått sitt levebröd tryggat av Canon genom reklamfilmen.
/Pontus
Han hade ju t.o.m. kunnat låta bli att skriva eftersom han inte gjort det på uppdrag...
En proffs- och naturfotografs intryck efter en dags lek med kameran utifrån erfarenheter från de kameror han använder dagligen... Värderingen är ju fri men jag tror att han har så pass stor integritet att han törs säga vad han tycker, både positivt och negativt...
Pongu
Aktiv medlem
Jag tror inte heller att han avsiktligt skulle ljuga, men däremot kan man inte betrakta honom som en fristående och opartisk testare.
"Det vill säga, siktade jag rätt och gav kameran några tiondels sekunder att reagera, då fick jag skarpa bilder."
Detta gäller även den 20D jag hade en gång. Det låter lite som att han inte är 100% nöjd ändå.
Å andra sidan skriver han också:
"kanske den snabbaste autofokusen på någon kamera"
Den som lever får se!
/Pontus
"Det vill säga, siktade jag rätt och gav kameran några tiondels sekunder att reagera, då fick jag skarpa bilder."
Detta gäller även den 20D jag hade en gång. Det låter lite som att han inte är 100% nöjd ändå.
Å andra sidan skriver han också:
"kanske den snabbaste autofokusen på någon kamera"
Den som lever får se!
/Pontus
NiklasÖ
Aktiv medlem
Rek pris på 50d är 14000:- inkl moms, Scandinavians pris är därmed mycket lågt
Är man snabb att beställa kanske man gör ett kap då!? ;-)
Zepofan
Aktiv medlem
Rek pris på 50d är 14000:- inkl moms, Scandinavians pris är därmed mycket lågt
Cyberphoto har också satt ut 11.995:-.
BugEyes
Aktiv medlem
Åter till efterföljaren till 5D som förhoppningsvis dyker upp inom en månad.
Att 50D fått så hög upplösning skrämmer mig lite, tänk om ryktena om 21 mp i nya 5D visar sig riktiga. Jag tror nog att Canon kan göra bra lågbrusiga sensorer med hög pixeltäthet så det är inte bildkvaliteten jag oroar mig för och minne har blivit ganska billigt.
Men att komma hem från ett heldagsjobb med ett par tusen bilder i den storleken skulle tynga ner datorn och göra efterarbetet segare.
Jag vill inte ha 21 mp, hellre sådär en 16.
Att 50D fått så hög upplösning skrämmer mig lite, tänk om ryktena om 21 mp i nya 5D visar sig riktiga. Jag tror nog att Canon kan göra bra lågbrusiga sensorer med hög pixeltäthet så det är inte bildkvaliteten jag oroar mig för och minne har blivit ganska billigt.
Men att komma hem från ett heldagsjobb med ett par tusen bilder i den storleken skulle tynga ner datorn och göra efterarbetet segare.
Jag vill inte ha 21 mp, hellre sådär en 16.
Pongu
Aktiv medlem
Scandinavian och Cyberphoto brukar ju ha koll på varandra och priserna på de viktigaste produkterna är ofta identiska. För mig är dessa två den måttstock jag relaterar alla andra priser till. Ligger priset under är det billigt, ligger det över är det dyrt! Och eftersom dessa båda har utmärkt service bryr jag mig inte om affärer som är dyrare...
Som Kim säger är rek pris mycket optimistiskt satt, för att ingen handlare ska kunna bli anklagad för överpris. Tvärtom vill handlarna kunna relatera sina egna priser till rek pris och framstå som billiga.
/Pontus
Som Kim säger är rek pris mycket optimistiskt satt, för att ingen handlare ska kunna bli anklagad för överpris. Tvärtom vill handlarna kunna relatera sina egna priser till rek pris och framstå som billiga.
/Pontus