Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror inte heller att han avsiktligt skulle ljuga, men däremot kan man inte betrakta honom som en fristående och opartisk testare.
....

Å andra sidan skriver han också:
"kanske den snabbaste autofokusen på någon kamera"

Den som lever får se!

/Pontus

Vem har sagt att han skulle va en kameratestare? Ett blogginlägg på eget initiativ om hans egna tankar om kameran?

40D har ju snabbaste AF och är den sanbbare än den då är den verkligen snabb!!!

Den som lever får säkert se en 60D oxå...lite bättre, lite snabbare, lite tätare, lite mindre brus mm.... Så de är bara att leva och se och bruka de man har tills man vuxit ur den på alla sätt. Så simma lungt!

Själv blir jag bli glad om efterföljaren till 5D har samma specar som 50D, med undantag av sensorstorleken men lika många pixlar, till ett pris av 19.000:- Då köper jag den omedelbums!

/Leif
 
Så länge bruset är lågt så ser jag bara fördelar med fler pixlar, jag har ju precis köpt ny kraftfull dator så^^ Och som tidigare sagts, minnen är ju nästan gratis.
 
Så länge bruset är lågt så ser jag bara fördelar med fler pixlar, jag har ju precis köpt ny kraftfull dator så^^ Och som tidigare sagts, minnen är ju nästan gratis.
Har du inte köpt en ny kamera sedan 20D? ;-) Ganska olik dig i så fall. :) Blir det en 50D nu eller har du bytt till 5D för länge sedan?
 
Vem har sagt att han skulle va en kameratestare? Ett blogginlägg på eget initiativ om hans egna tankar om kameran?

Det var precis detta jag ville förtydliga, att han inte är någon oberoende kameratestare! Han är avlönad av Canon och därmed inte opartisk, vilket inte ska blandas ihop med hans integritet och andra personliga egenskaper.

/Pontus
 
Har du inte köpt en ny kamera sedan 20D? ;-) Ganska olik dig i så fall. :) Blir det en 50D nu eller har du bytt till 5D för länge sedan?

Jo, men inget kamerahus, därimot en Panasonic LX2.

Det lutar åt en 50D, japp.
Jag köpte varken 30D eller 40D, eftersom jag dels var och fortfarande är väldigt nöjd med 20D, men oxå att förbättringarna inte var tillräckligt intressanta i förhållande till kostnaden.

Så 50D blir ett jättekliv och det känns hur spännade som helst :)

Edit: 5D har jag aldrig varit intresserad av, föredrar kameror med APS-C sensor.
 
Det var precis detta jag ville förtydliga, att han inte är någon oberoende kameratestare! Han är avlönad av Canon och därmed inte opartisk, vilket inte ska blandas ihop med hans integritet och andra personliga egenskaper.

/Pontus

Jag vill nog hävda att det är skillnad på att få betalt för en enskild reklamfilm och att vara avlönad.
 
Jag vill nog hävda att det är skillnad på att få betalt för en enskild reklamfilm och att vara avlönad.

Hårklyveri! ;)

Det liknar siuationen med forskaren som får en studie betald av ett läkemedelsföretag. Det behöver inte handla om en månadslön.

Bra gjort av Brutus att redogöra tydligt för sin relation till Canon i slutet av blogginlägget.

/Pontus
 
Hej,

jag får ju ersättning för att vara med i produktfilmen för den nya Canonkameran, och när jag i dag skrev en blogg om själva filmningen och om den nya kameran ville jag nu vara noggrann med att tala om just detta. Hur mycket man kan lita på vad jag säger är upp till var och en att bedöma, jag brukade och brukar lyssna till den amerikanske fågelfotografen Arthur Morris när det kommer till nya Canongrejer, detta fastän han är fast avlönad från Canon. Men jag vill betona: jag är själv nyfiken på att se mer "vetenskapligt" gjorda tester. Jag var i alla fall så nöjd med kameran att jag la in en order på den tidigare i dag - det gick inte att göra tidigare, då hade jag avslöjat att den skulle komma.

Som sagt: det är bra att läsa kritiskt, och mitt sätt att göra detta lättare är ju att berätta att jag fått betalt för filmen.


Bästa hälsningar

Brutus







Jag vill nog hävda att det är skillnad på att få betalt för en enskild reklamfilm och att vara avlönad.
 
Själv blir jag bli glad om efterföljaren till 5D har samma specar som 50D, med undantag av sensorstorleken men lika många pixlar, till ett pris av 19.000:- Då köper jag den omedelbums!

/Leif

Det är det här som upptar mitt intresse just nu. Min 30D fyller gott och väl crop-nischen. Det är FF jag väntar på, har nästan varit på G att slå till på 5D men ångrat mig i dörren några gånger. Jag ger det en månad till...
 
Ja jag tillhör skaran som är ganska "besviken" faktiskt...väntar otåligt på en ersättare till 5d nu....Har knabbat på dörren till 1dmk3 ett par ggr...men vill helst slippa croppen helt.
 
Som sagt: det är bra att läsa kritiskt, och mitt sätt att göra detta lättare är ju att berätta att jag fått betalt för filmen.
Brutus

Genom att tydligt redovisa dina beroendeförhållanden utgör du ett föredöme bland bloggare!

Nu när vi ändå har dig här, var du 100% nöjd med hur kameran satte skärpan? ;)

/Pontus
 
Ja jag tillhör skaran som är ganska "besviken" QUOTE]

Jag ställer mig bredvid - har en 20D som jag är väldigt nöjd med men nu känner jag för att klättra upp till en ff. Hade faktiskt ganska kallt räknat med en ny 5D. Hoppas att det nu kommer något nytt innan 22 september.

Choke
 
Ja jag tillhör skaran som är ganska "besviken"

Jag ställer mig bredvid - har en 20D som jag är väldigt nöjd med men nu känner jag för att klättra upp till en ff. Hade faktiskt ganska kallt räknat med en ny 5D. Hoppas att det nu kommer något nytt innan 22 september.

Choke
Fast Canon har ju bekräftat att det kommer en systemkamera till under hösten.
http://www.fotosidan.se/cldoc/21293.htm

Har svårt att tro något annat än att det blir någon form av upphottad 5D, eller 1D mark III.

Personligen tror jag (inget annat än mina egna halvseriösa spekulationer).
Att det blir någon form av kombination av 1D och 5D, med (minst) 15 MP, samma typ av byggkvalite som 1D serien, större buffert, fler fps, och minst lika många AF-punkter som 1D mkIII.

Lite förenklat en 1D mkIV med FF-sensor, 15+ MP, och i övrigt bättre än 1D mkIII.
(Ett sånt hus skulle jag gilla skarpt).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.