StefanN
Aktiv medlem
sRaw? Fast det kanske blir för litet...Men att komma hem från ett heldagsjobb med ett par tusen bilder i den storleken skulle tynga ner datorn och göra efterarbetet segare.
Jag vill inte ha 21 mp, hellre sådär en 16.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sRaw? Fast det kanske blir för litet...Men att komma hem från ett heldagsjobb med ett par tusen bilder i den storleken skulle tynga ner datorn och göra efterarbetet segare.
Jag vill inte ha 21 mp, hellre sådär en 16.
Jag tror inte heller att han avsiktligt skulle ljuga, men däremot kan man inte betrakta honom som en fristående och opartisk testare.
....
Å andra sidan skriver han också:
"kanske den snabbaste autofokusen på någon kamera"
Den som lever får se!
/Pontus
Har du inte köpt en ny kamera sedan 20D? ;-) Ganska olik dig i så fall. Blir det en 50D nu eller har du bytt till 5D för länge sedan?Så länge bruset är lågt så ser jag bara fördelar med fler pixlar, jag har ju precis köpt ny kraftfull dator så^^ Och som tidigare sagts, minnen är ju nästan gratis.
sRaw? Fast det kanske blir för litet...
Vem har sagt att han skulle va en kameratestare? Ett blogginlägg på eget initiativ om hans egna tankar om kameran?
Har du inte köpt en ny kamera sedan 20D? ;-) Ganska olik dig i så fall. Blir det en 50D nu eller har du bytt till 5D för länge sedan?
Det var precis detta jag ville förtydliga, att han inte är någon oberoende kameratestare! Han är avlönad av Canon och därmed inte opartisk, vilket inte ska blandas ihop med hans integritet och andra personliga egenskaper.
/Pontus
Jag vill nog hävda att det är skillnad på att få betalt för en enskild reklamfilm och att vara avlönad.
Jag vill nog hävda att det är skillnad på att få betalt för en enskild reklamfilm och att vara avlönad.
Själv blir jag bli glad om efterföljaren till 5D har samma specar som 50D, med undantag av sensorstorleken men lika många pixlar, till ett pris av 19.000:- Då köper jag den omedelbums!
/Leif
Som sagt: det är bra att läsa kritiskt, och mitt sätt att göra detta lättare är ju att berätta att jag fått betalt för filmen.
Brutus
Kanske det, men avlönad låter iaf i mina öron som något konternuerligt och som någon form av anställning.Hårklyveri!
Ja jag tillhör skaran som är ganska "besviken" QUOTE]
Jag ställer mig bredvid - har en 20D som jag är väldigt nöjd med men nu känner jag för att klättra upp till en ff. Hade faktiskt ganska kallt räknat med en ny 5D. Hoppas att det nu kommer något nytt innan 22 september.
Choke
Fast Canon har ju bekräftat att det kommer en systemkamera till under hösten.Ja jag tillhör skaran som är ganska "besviken"
Jag ställer mig bredvid - har en 20D som jag är väldigt nöjd med men nu känner jag för att klättra upp till en ff. Hade faktiskt ganska kallt räknat med en ny 5D. Hoppas att det nu kommer något nytt innan 22 september.
Choke
Personligen tror jag (inget annat än mina egna halvseriösa spekulationer).
Att det blir någon form av kombination av 1D och 5D, med (minst) 15 MP, samma typ av byggkvalite som 1D serien, större buffert, fler fps, och minst lika många AF-punkter som 1D mkIII.