Gutta
Aktiv medlem
ErlandH skrev:
1Ds Mk3 finns ju redan.
Men 1,6 crop på den generar ju inga 12 mpixbilder direkt....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ErlandH skrev:
1Ds Mk3 finns ju redan.
Å andra sidan genererar inte 40D heller 12 mpix...Gutta skrev:
Men 1,6 crop på den generar ju inga 12 mpixbilder direkt....
ErlandH skrev:
Å andra sidan genererar inte 40D heller 12 mpix...
tobbenix skrev:
En telezoom liknande Nikons 200-400 vore intressant.
fjalstal skrev:
Duger inte Sigmas 200-500/2,8, eller är det kanske för dyrt? ;D
tobbenix skrev:
Man e ju canonist.
Vad var ett dåligt avslut? ;Pfjalstal skrev:
OK, jag har alltså förfallit i stor synd då jag är innehavare av ett Sigma 50-150/2,8. Till mitt försvar får jag anföra att jag inte har betalt det själv, utan fick det som plåster på såren efter ett något dåligt avslut på jobbet
Robin Gyllander skrev:
Vad var ett dåligt avslut? ;P
Anders Östberg skrev:
Nikon har en liten fördel just nu men framförallt just pga brusreducering som du säger, och framförallt om man kör med JPEG. Med raw och egen brusreducering i t.ex. Neatimage blir skillnaden mindre.
elbe skrev:
Canon behöver inte göra mycket för att utföra samma brustrick som Nikon gör idag men jag hoppas att dom inte gör det. Tror inte dom behöver det heller.
danielsfrilansfoto skrev:
Skillnaden på låga ISO är inte stor alls.
Men när du kommer över 800 (vilket jag gör rätt ofta när jag fotograferar sport inomhus)
Så är skillnaden stor, riktigt stor över 1600.
Skillnaden på att slippa brusreducering helt, och att kunna felexponera ett helsteg, utan att behöva slänga bilden, är inte så liten i praktiken.
....
....
Varför hoppas du inte det?
Vill du inte ha bättre bildkvalitet, och möjligheten att dra upp ISO rejält utan brus?
....
Anders Östberg skrev:
Du får väl känna efter hur sent innan resan du behöver ha kameran. Jag skulle själv vilja ha lite tid till att hinna ta lite bilder och lära mig hur man bäst använder den. Det vore ju synd att experimentera bort dom fototillfällen som kommer på resan.
Att det tar en vecka (eller mer) får man räkna med. Såvitt jag vet är det (i elektronikbranschen) bara Apple som lyckas med konststycket att ha produkter för leverans ett par timmar efter presentationen.Tine N skrev:
Men jag menar att om det normalt tar någon vecka från släpp till tillgänglighet i butik - då kan jag sluta fundera redan nu och köpa G9:an.
elbe skrev:
Jag hoppas att dom inte gör samma brustrick som Nikon för jag ser fördelar med en så "ärlig" rå-fil som möjligt.
elbe skrev:
Jag kör mycket på iso1600 med 1 till 2 stegs underexponering i mörka miljöer, ibland även -3 steg med inställningen iso3200 -2 EC, för att få snabba tider. Ligger alltså och exponerar på motsvarande iso6400 och iso12800 i min fotografering utan problem dagligen med rå-format.