Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
Väldigt brett prissegment där!
Sedan finns ju 50D inom det där, väl breda prissegmentet.



D300 är visserligen ett riktigt bra hus, men det tillhör definitivt kategorin "prosumer" Där har ju Canon i dagsläget en konkurrent med 50D, som dessutom ligger riktigt nära i pris. (Lägsta priserna på prisjakt.se skiljer sig ca 200:).

.


Hej

På prisjakt ser jag att D300 kostar 12 999:- medan 50D kostar 11 899:-. dvs lite mer än 1000kr mer. D300 har sjunkit i pris och det kommer ju 50D också göra ett tag efter den har släppts.

Rent prismässigt tror jag Canon 50D ligger mer nära Nikon D90 i pris.

Mvh

Omar
 
Hej

På prisjakt ser jag att D300 kostar 12 999:- medan 50D kostar 11 899:-. dvs lite mer än 1000kr mer. D300 har sjunkit i pris och det kommer ju 50D också göra ett tag efter den har släppts.

Mvh

Omar

Tror du inte lanseringen av D700:an bidrog lite till prissänkningen av D300:an förutom den "normala" prissänkningen som brukar komma efter ett tag?

Mvh!
// Niklas
 
Jag kommer vänta med inköp ett tag, tills priset sjunker, jag har inte bråttom, 20D duger fint så länge.
 
Ja, jag ska nog sälja min 1D mark II och köpa en 20D igen, nu när jag inte sysslar med flygande fåglar lika mycket som tidigare. Sedan antingen skaffa en 50D eller tele...

/Pontus
 
Kanske är det inte så illa gissat av den/de som pratade om både 3D och 7D? Där då 3D skulle vara 1D:s efterträdare och 7D 5D:s efterträdare? Båda då FF. Men om jag förstått det rätt så ska det alltså komma EN ny dslr till från canon i år? Eller är det vanligt att de tom mörkar sånt? Känns ju inte så troligt då man väl gärna vill haussa sina släpp, om inget annat så för att få marknaden att stanna upp och vänta in, en tid innan de faktiskt sker?
 
Tror nog att D700 är Canons största kombatant idag, även för Nikon D3/D300. En ny 5DMkII under 20.000:- med specar liknande 50D kommer nog därför med största säkerhet i slutet av september.

1DMkIII och 1DMkIIIs har hittils inte varit hotade av D3 om man ser till hur produkterna sjunkit i pris fram till aug, så ur den aspekten tror jag inte på uppgradering av 1DMkIII-orna i år. Kommer det två till nya Canon i slutet av september så är det nog den andra en 3D i ett 1D-hus med 16 Mpix FF för under 30.000:-

1DMkIII och 1DsMkIII kommer nog att uppgraderas till FF i februari till MkIV med 20 resp 40 Mpix och dubbla DIGIC IV, om inte försäljningen av dessa tar tvärstopp p.g.a. Canon nya sensorteknologi och alla sätter sej att vänta. Då släpper de nog dessa två flaggskepp tidigare och priserna bör då ligga under 40.000:- resp 60.000:-
 
Hej

Här sägs det komma två till EOS kameror i höst??? Tas med nypa salt.

"However, at the Norwegian event I'm told that someone (from Canon) clearly said there were two to come.

"Canon announces 50D Updated topic/news: Canon has today announced 50D. This is just the start of an autumn where they are promising another two new cameras in the EOS-series. Read Per Inge Østmoens comments and the press release here."

http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_5d2_3d_7d.html

http://foto.no/cgi-bin/articles/articleView.cgi?articleId=40919

Mvh

Omar
 
'long awaited successor'

Från Canons presskonferens i Holland:

"During the press conference today in Amsterdam, Hans Smittenaar, Marketing Director of Canon Netherlands dropped a few indirect comments about a 'long awaited successor'. Accoring to Smittenaar we have to be patient for 'a little while', but the camera would be announced this year."

Undrar vad de kan vara för modell i.s.f?...

Länken från dpr och vidare till källan:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=29082285
 
Okej, då startar jag en tråd om lämpligaste sovsäck då, man måste ju förbereda sig grundligt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.