Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
600 f4,5 med nyaste IS,en hade lockat mig... men jag har ingen sparmotivation just nu.. kanske inget stort ekon. sparagundlag heller :)

Kollar man på den från Canon Europe syns ingen blixtsko.
Men kollar man de andra två länkarna känns det uppenbart att det finns en.

Kollar man på den från Canon Europe syns ingen blixtsko.
Men kollar man de andra två länkarna känns det uppenbart att det finns en.
Det finns ju ett ihärdigt rykte om att 5D-linjen ska splittras i två; 3D och 7D. Det är kanske 3D som visas på Canon Europe? ;)

Om man samtidigt smälter ihop 1D och 1Ds så tror jag personligen det finns utrymme för en delad 5D-linje, men jag är skeptisk att Canon presenterar båda på årets Photokina.

Det finns ju ett ihärdigt rykte om att 5D-linjen ska splittras i två; 3D och 7D. Det är kanske 3D som visas på Canon Europe? ;)

Om man samtidigt smälter ihop 1D och 1Ds så tror jag personligen det finns utrymme för en delad 5D-linje, men jag är skeptisk att Canon presenterar båda på årets Photokina.

Jo jag har ju hängt med i de ihärdiga ryktena om två uppföljare.
Den med blixtsko blir väl säkert 7D då.
Fast det verkar lite konstigt om de börjar göra "reklam" för båda modellerna om bara en ska släppas till Photokina.

Sedan är det väl inte bekräftat att det bara ska komma en kamera då.
Bara kryptiska antydningar.

Troligast är väl att 7D i en prisklass mellan Nikons D300 och D700 lanseras först isf.

Vore väl en underlig kamera om det inte gick att sätta en blixt på den!

Jag tror själv inte alls på två FF kameror nu utan bara en efterträdare till 5D (som kommer att heta 7D).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar