tips
hej igen,
på tal om sigma 70-210 så fick jag det här tipset av den gode Kjell Olsson (via mejl) under helgen,
har tvingats hålla tyst helgen lång med rädsla
över att någon skulle hinna köpa det JAG var ute efter först (ett Minolta 100mm F/2). Ibland måste man vara egoistisk och jo, jag vet - 4 000 spänn är alltid 4 000 spänn, men vad f-n, pengar kommer och går, bilderna lär väl förhoppningsvis bestå.
Och för att fira att jag nu bränt typ hela lönen på kameraprylar så kan jag tipsa om lite andra grejor på:
http://www.l-foto.se/
--------------------------------
Minolta AF 35/2,0 (B+) /m. msk/ 2750:-
Minolta AF 70-210/4 (A-) /i kartong, m. msk/ 1890:-
(som är den bland de finaste 70-210 Lars
på L-foto sett, org-kartongen är dock sliten)
AF TOKINA 300/4,0 ATX (A) /i fodral/ 3900:-
(som jag själv har och ALDRIG säljer, inte ens för 4000 kr, grym konstruktion, otroligt skarpt och svårhittat objektiv
som verkligen rekommenderas, gjordes under en
mycket kort period bara. Har bara sett det en enda gång på eBay, från Kina, slutbud ca: 5400 kr)
samt, icke minst:
AF SIGMA 70-200/2,8 Apo (A) /i fodral/ 5800:-
(som är en senare version än den som nu kommer att säljas på tok för högt på Tradera)
betänk att priserna kanske är något högre än via köp från privatpersoner, men å andra sidan är det alltid lite tryggare att köpa från ett företag. Och L-Foto är bra att ha att göra med. Mycket trevliga.
Hade mer än gärna köpt 35 /F2.0 också, om jag nu inte precis köpt en Sigma 30 F/1.4. Har läst en del tester ang. Minolta 35 F/2 vs F/1.4 och samtliga tester säger ungefär samma sak - F/2 är precis lika skarp. Fast hälften så dyr.
--
berätta gärna om ni handlat något där, är alltid intresserad av vad Minoltavänner köper.
Och sist, men inte minst,
ha en vacker vårdag där ute i landet.