Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
ny vs begagnad.
- Trådstartare calle.
- Start datum
OscarM
Aktiv medlem
har du funderat på att köpa den utomlands (inom europa)? där är kamerorna billigare, och du har samma nikon-garanti som du får i sverige. krånglar något lämnar/skickar du in kameran till service i sverige. jag frågade nikon om det fanns några nackdelar med att köpa kameran från t.ex tyskland. jag fick till svar att så länge jag köpte kameran inom europa fanns det inte direkt några nackdelar. här i sverige har vi ju 2 (eller om det nu var 3) års reklamationsrätt som lite extra säkerhet (med betoning på lite skulle jag tro), men i tyskland har du även där 2 års reklamationsrätt.
kolla lite på dessa sidor:
www.technikdirekt.de
www.pixxass.de
www.jessops.com
jag skulle tro att dessa priser är hyfsat likvärdiga med svenska begagnatpriser...
kolla lite på dessa sidor:
www.technikdirekt.de
www.pixxass.de
www.jessops.com
jag skulle tro att dessa priser är hyfsat likvärdiga med svenska begagnatpriser...
dumbo
Aktiv medlem
calle. skrev:
det var värs vad det var billigare där. hur vet jag bara att det inte är något lurendrejer då.
fast den där jessops kan inte va europeisk.
Jessops bor i UK, svjv, så... jodå. ;-)
schaki
Aktiv medlem
Jag vet inte om 300D är så vidare bra. Den sega uppstarten är ju inget någon vill ha, särkilt inte då det för med sig ett antal missade bilder i längden. & så brusar den lite mer än t.ex. D70.
Jag har själv hållt i en 300D, tyckte att den var rent äckligt plastig. och så stödjer den inte spot-mätning + lite till, utan det s.k. Ryss-hacket.
Hurvida den skriver snabbt till minneskortet vet jag inte, det bör den dock göra, för jag antar att du vill kunna fota Raw för eller senare, utna att behöva vänta ett halvår på att filerna ska skrivas klart.
Jag äger själv en gammal Nikon D1 som skriver segt till minneskortet, Jpg är helt okej. Men fota i Raw format är inte vidare roligt.
Tveklöst en modell som bör ratas.
De övriga modellerna är dock helt okej. Förutsatt att 10D också startar snabbt.
Jag har själv hållt i en 300D, tyckte att den var rent äckligt plastig. och så stödjer den inte spot-mätning + lite till, utan det s.k. Ryss-hacket.
Hurvida den skriver snabbt till minneskortet vet jag inte, det bör den dock göra, för jag antar att du vill kunna fota Raw för eller senare, utna att behöva vänta ett halvår på att filerna ska skrivas klart.
Jag äger själv en gammal Nikon D1 som skriver segt till minneskortet, Jpg är helt okej. Men fota i Raw format är inte vidare roligt.
Tveklöst en modell som bör ratas.
De övriga modellerna är dock helt okej. Förutsatt att 10D också startar snabbt.
Senast ändrad: