Jo, jag förstod att du tolkade bilden på ett annat sätt än jag. Eftersom det var en bild på två kameror bredvid varandra och frågan handlade om sensorn, så drog jag slutsatsen att det handlade om storlek och inte exempelvis dynamiskt omfång eller brusegenskaper. Du drog en annan slutsats (vilken undviker du dock att svara på). Den som gjorde mockupen och jämförelsen borde givetvis ha skrivit "size comparison" i valfritt hörn för att inte förvirra dig.
Förövrigt håller jag inte alls med om att en storleksjämförelse där den ena bilden är en mockup är bortkastad, eftersom mockupen bygger på noggranna beräkningar utifrån kända parametrar. Det ger trots allt en ganska bra fingervisning om hur stor kameran kommer att bli. Om du bara går igång på bergsäkra fakta och ogillar spekulationer och rykten så är det här nog fel tråd för dig, åtminstone fram till den 23 augusti när Nikon går ut med mer information. Du får gärna tycka att det är bortkastat, men du får det att låta som att du har "rätt", och det stör mig lite.
Samma sak gäller vad som är intressant eller inte. Du kanske inte ser det intressanta i en fråga, men andra kanske gör det. Visst, Nikon har sagt att det handlar om fullformat, men det tog jag för givet att frågeställaren inte visste, därav mitt svar.