Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny profilsida och händelselista

Produkter
(logga in för att koppla)
Antag att jag har 15 "Vänner" vilka alla är aktiva kommenterare. Eftersom alla deras kommentarer, även på andras bilder, syns i min händelselista så kommer ev. händelser som gäller mig att drunkna. Det vore bra om man kunde bocka av att man vill se alla deras kommentarer eller att dessa inte blandades med egna händelser.
Som det är nu känner jag mig tveksam till att "skaffa vänner".

Vi kikar och funderar. Återkommer.

Ställer min fråga en gång till också: är det meningen att man
skall behöva sitta vid en stor skärm för att komma åt Undervattensfotografi, Växtpoolen och Vilda djur och fåglar om man
vill gå in under grpper - intressegrupper? För mig syns inte grupperna nedanför Toycamera! Tidigare kom jag åt alla direkt och eftersom jag är medlem i växtpoolen är det ett stort minus att inte kunna gå in den vägen.

Greppade inte riktigt var du är när detta uppstår? Menar du att du måste scrolla för att se dem?

Hej

Jag hittar inte knappen "lägg bild i pool"... är jag blind eller vad.. ni som vet kan väl skriva hur man gör...

Synd att vissa saker vart lite krångligare som var så enkla innan, men jag behöver mera tid för att känna på den nya layouten...och lite vägledning...

Synd att ablumen försvann, det känns lite onödiga nu då man ser alla bilderna tillsammans, eller har jag missat även det, har kikat runt på andras sidor och på min egen, men hittar inte album på profil eller min sida....

Mvh Tess

Hej

Jag hittar inte knappen "lägg bild i pool"... är jag blind eller vad.. ni som vet kan väl skriva hur man gör...

Synd att vissa saker vart lite krångligare som var så enkla innan, men jag behöver mera tid för att känna på den nya layouten...och lite vägledning...

Synd att ablumen försvann, det känns lite onödiga nu då man ser alla bilderna tillsammans, eller har jag missat även det, har kikat runt på andras sidor och på min egen, men hittar inte album på profil eller min sida....

Mvh Tess

Vi får justera de saker som inte ligger på bra ställen. Räkna med en hel del justeringar den kommande veckan.

Albumen ligger under Bilder:
http://www.fotosidan.se/gallery/listst.htm?member=24767

Detta har kanske inte med den nya profilsidan att göra men det verkar som om sidmallen är lite för smal för vissa pool-namn, se t.ex. den här bilden: "utan titel".

Bilagor

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    15.1 KB · Visningar: 279
När jag tittar på min publika profil så hamnar mitt senaste svar på en kommentarsbild både under givna och mottagna kommentarer. Borde bara vara under givna men allra helst under egen rubrik "Svar på kommentarer"

Varför är inte det översta raden med bilder i fliken bilder ihop med rsten av sidan,,,bildtexterna bryts av en vit rand??? mvh: Mika

Man har nog inte tänkt på att vissa bildpooler har väldigt långa namn som t.e.x växter,insekter och naturdetaljer,,,då hamna bildtexten under miniatyr bilderna hur som helst,,mvh: Mika

När jag tittar på min publika profil så hamnar mitt senaste svar på en kommentarsbild både under givna och mottagna kommentarer. Borde bara vara under givna men allra helst under egen rubrik "Svar på kommentarer"
Så sant så. Vi skall kika på allt sådant här nu och trimma - det är först när det börjar komma in en hel del händelser av olika slag i systemet som det går att se allt man inte lyckats tänkt på än :)

Gillar den nya FS layouten. Bara man vänjer sig.
Varför får man inte samma grå tonen som ni använder i val av
bakgrunden... synd
och en fråga till... hur och vem kan använda knappen 'tummen upp/ner' jag blir inte klok på den här funktionen

På profilsidan skulle jag vilja ha bildvisningsvalet "slumpade utvalda tumnaglar" och "slumpade utvalda stora bilder". Då kan man välja ett större antal egna favoriter och slumpa dessa. Sidan blir inte lika statisk då.

För att hålla koll på vilka som är taggade med "visa i profil" så vore det bra om det fanns en sammanfattningssida med alla bilder med tillhörande fält för "Visa i profil". Gärna med taggade bilder först i listan. Jag kan säga att jag tappade bort mig ganska omgående...

Jag får dessutom bara upp 8 tumnaglar, sista fattas.

(Har ni stressigt? :O) )

Om man surfar med IE 6 och tittar på en bild med svart/grå bakgrund så klipps bakgrunden bort i ovankant. Detta är ett fel som funnits en längre tid men har gått att komma runt genom att hovra över knapparna "Första", "Föreg.", "Nästa" eller "Sista". Nu går det inte att komma runt problemet längre.

Med Firefox är det ok. Vet ej med IE 7.

Greppade inte riktigt var du är när detta uppstår? Menar du att du måste scrolla för att se dem?

Oavsett vilken sida jag är på sker detta. Om jag håller muspekaren över Grupper i menyraden får jag upp Intressegrupper. Håller jag muspekaren där kommer listan upp till höger, men jag ser inte längre än Toycamera. Scrollar jag rör sig bakgrunden, men inte listan.

Oavsett vilken sida jag är på sker detta. Om jag håller muspekaren över Grupper i menyraden får jag upp Intressegrupper. Håller jag muspekaren där kommer listan upp till höger, men jag ser inte längre än Toycamera. Scrollar jag rör sig bakgrunden, men inte listan.

Men är detta ngt som tillkommit som fel efter vi uppdaterat profilen?

Bildsidan- Tumnaglar med olika bakgrund på olika rader??

BILDBAKGRUND
Finns det inte någon möjlighet att ställa in bakgrundsfärg för sidan bilder?? Jag skulle vilja ha en enda enhetlig färg, utan vita ramar mellan tumnagelfälten.

PÅ min sida har jag dessutom fått två olika bakgrundsfärger Jag har vit bakgrund mellan gråa celler för tumnaglarna ända till nedersta raderna, där är bakgrunden helgrå, (vilket jag skulle föredra över hela sidan).

Jag har dessutom sedan tidigare, själv lagt vita ramar runt en hel del av mina bilder vid publiceringen. Som det ser ut nu blir det hela rörigt och inte särskilt snyggt.Hoppades att en rejäl uppdatering (ctrl r ) skulle hjälpa, men tyvärr inte.

Kan jag ställa in något själv för att påverka??

BUGG?

När jag SVARAR (via besvara-knapen) på mottagna kommentarer så visas mina svar både i "givna kommentarer" och i "mottagna kommentarer", på min profilsida.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar