Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny på LCD-skärmar...

Produkter
(logga in för att koppla)

Hercules

Aktiv medlem
Köpte en Eizo S1701Sa men blev förvånad över att den inte kunde visa svart. Svart blir inte helt svart och det är ljusare i kanterna.

Jag fick reda på att nyare LCD-skärmar ofta är på det här viset p.g.a. ny teknik för bakgrundsbelysning. Lite väl förenklat sagt verkar det som.

Det enda den duger till enligt min åsikt är text och surfa på internet och liknande(inte spel). Där skiljer den sig inte mycket från min gamla CRT skärm.

Helst vill jag ha en skärm som jag kan redigera foton med också men det verkar rätt kört. Finns det några LCD-skärmar som KAN visa svart och har max 8ms i responstid?
 
Hej! För att påsättochvis kidnappa den här tråden: Det känns inte riktigt som att man spelar i samma liga som diskussionerna i ovan nämnda tråd ligger på. Jag tyckte att w2207 verkade vara en bra skärm, men med TN-panel och 6 bitars färgdjup så är den tydligen helt out of bounds för bildredigering...

Så, kom gärna med ett bättre förslag på skärm, men kanske inte i 5-10-15.000 kr klassen, utan mer i 3000kr-klassen..

Tack på förhand!
 
cheetah1 skrev:
Hej! För att påsättochvis kidnappa den här tråden: Det känns inte riktigt som att man spelar i samma liga som diskussionerna i ovan nämnda tråd ligger på. Jag tyckte att w2207 verkade vara en bra skärm, men med TN-panel och 6 bitars färgdjup så är den tydligen helt out of bounds för bildredigering...

Så, kom gärna med ett bättre förslag på skärm, men kanske inte i 5-10-15.000 kr klassen, utan mer i 3000kr-klassen..

Tack på förhand!

Tyvärr är det nog så gott som omöjligt att hitta en skärm för 3000kr-klassen, som är bra för bildbehandling.
Så har iallafall jag tolkat diskussionen i den långa tråden.
Så det är väl antagligen bara att bita i det sura äpplet. Köper man en Skoda, så kan man inte förvänta sig kvalitet som en Mercedes !
 
Tja, det blir nog en w2207 som spel och filmskärm typ, och så kör jag min crt som sekundär att redigera bilder på sålänge, tills jag får råd att köpa en riktig. Kanske skulle spara ihop till en sån där Wacomskärm, när man ändå är i farten och sparar..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.