Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny optik

Produkter
(logga in för att koppla)

CowGirlen

Aktiv medlem
Hej
jag är lite sugen på att skaffa ett nytt normal objektiv till min canon 450d, efter som jag bara har kitet som jag fick med då jag köpte den. så undrar nu om det finns nån som kan tipsa om något bra.
tack för hjälpen

Alla är faktiskt bra, helt beroende på hur mycket pengar du vill lägga, en tusenlapp, fyratusen eller 16 tusen, marginellt bättre ju dyrare du väljer.

Då är det Canon eller Sigma f/1,4. Sigman är bättre byggd och bättre på full bländaröppning, om du vill blurra till bakgrunden, men bländar du ner lite mer så är Canon aningen vassare. Sigman är ganska stor och tung, Canon lite nättare. Ganska jämt skägg mellan dem. sen har du makro-normaler, de är extremt skarpa, oavsett märke, men å andra sidan inte lika ljusstarka.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto