Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny optik från minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

Bobo_m

Aktiv medlem
Minolta har nu "äntligen" tagit fram lite ny optik med uktra sonic teknik som de kallar SSM. 28-70mm F2.8, 70-200mm F2.8 och 300mm F4 (har läst 2.8 på ett annat ställe..så jag är inte säkert på vilket). Trevligt för jag som satsat på minolta. Det spekuleras även om de kommer att lanseras tillsammans med ett digitalt hus också men det är nog något man inte ska spekulera för mycket i. :) Även nya converters har tagits fram med (D) fattning som kan användas med 70-200 zoomen vilkdet de tidigare inte kunde.

Försökte söka här på forumet om det hade tagit upp förut med det verkade inte så.
 

Bilagor

  • lens.jpg
    lens.jpg
    9.6 KB · Visningar: 439
Ja precis som jepppe skrev så är det samma teknik som canon och nikon har. Visst det kanske inte är något att höja ögonbrynen för allt för högt. Mina förhoppningar är att priserna på den gamla optiken kommer att sjunka när de släpps. Sen är det ju bra att minolta gör nya saker på proffs nivån (om man får kalla det så) vilket inte utesluter ett digitalt hus.Vad jag inte förstår är varför de inte visades upp på fotokina.
 
Bobo_m skrev:
...Vad jag inte förstår är varför de inte visades upp på fotokina.

Två skäl, prylarna var kanske inte färdiga att visa upp och; citat från fotografisk tidskrift ”Detta är ofta ett strategiskt beslut. En introduktion av en ny produkt stör försäljningen av befintliga jämförbara produkter. Om det stör den egna försäljningen väntar man. Om det stör konkurrenternas försäljning introducerar man, ibland alldeles för tidigt”.
 
Ja det är så sant. Inte direkt så att man har barottom att köpa...lär ta ett tag att spara ihopp till dem. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.