Måste bara tillägga att efter en dag på Skansen med 810;an med Tamron 150-600, Tamron 70-300 och Nikon 50mm (1.8) och måste tillstå. Wow vilken kamera. Min tidigare Nikon D5300 känns som en leksakskamera i jämförelse. Fokus sitter så snabbt att det inte ens märks att kameran fokuserar. Testade att fota i dx också. Fantastiska bilder då med halva upplösningen med. Men märkte att automatiska ISO ökade till höga nivåer när jag använde Tamrons 150-600mm i dx läge, för att kunna få en snabb slutartid. Men eftersom kameran hanterar ISO så bra märks mycket lite brus, trots höga ISO värden. I FX läge är ISO-värdena med samma objektiv mycket lägre med samma slutartid.
Trots mina långsamma minneskort så går det ändå fort tack vare bufferten i själva kameran. Men rekommenderar att stoppa i snabba minneskort. Speciellt om du serie snabb action. Men serietidningen är så häftigt. Rat-ta-ta.
Snabb som en kulspruta. Inte lika snabb som D4 men snabb nog för de flesta vanliga dödliga om man inte är proffs sportfotograf.
Hann även med att köra gaffling för HDR. Mycket smidigt och snabbt där du kan köra olika typer av gaffling.
Älskar även den virtuella vattenpasset. Så lätt att få horisonten rak nu.
Kameran har även timelapse funktion som verkar enkelt att ställa in. Tänkte testa det i helgen. Testade även bilder med mycket hög ISO och även då är bildkvaliteten fortfarande lika bra. Lite brus syns. Men tog bort det lätt i Lightroom. Med ISO 64 är brus obefintligt.
En funktion jag älskar med är af-On knappen på kameran som fokuserar utan att ta bilden. Så är fokus klar innan jag ens fotat med avtryckaren. Mycket kvar att läsa och lära mig om kameran. Manualen är stor som en bibel