Annons

Ny KM-modell presenteras den 11:e juli

Produkter
(logga in för att koppla)
Antingen har mannen som ballanserar kameran på fingrarna världens största hand, eller så har minolta tagit fram världens minsta kamera.. ser helt onaturligt ut enligt mig.
 
Min A200 är ungefär lika stor när jag håller den på samma sätt som på bilden....
 
Ett par snabba mätningar i bilden ger att kameran skulle vara 103mm bred och 75mm hög (inkl pentaspegeln).

Måttet tumme-pekfinger stämmer då ganska bra med mina tämligen små händer.

(skalan tagen från filtergängan, 55mm).

/Andreas
 
Lite info på utländska.
Översätta får ni göra själva.

****************************
Features similar to the 7D

- Same CCD (6MP)
- ISO 100~3200
- Same AF system
- Built in AS
- Uses NP-400
- Spot meter
- DOF button

Now the differences:

- 2.5" LCD but with lower resolution (117000 vs 207,000 pixel)
- Viewfinder Mag ratio 0.83x vs 0.9x (50mm @ infinity)
- No Vertical Grip

- Dial-tone function: Digital Subject Program Selction Portrait, Sports action, Landscape, Sunset, Night scenes, Night Portrait, Natual and Natural+

- New White Balance Bracketing

- Small and light 5.1 x 3.6 x 2.6 inches (W, H, D) Weight 1.3lb

Calculated price US$891 or 739 Euro
 
rolandolofsson skrev:
Fortfarande 6mp men med försämrad LCD?Det låter som en storsäljare nu år 2005!

6MP räcker utmärkt men du kan ha rätt i dessa tider när folk blir som vansinniga över 2Mp extra...

Försämrad LCD jämfört med D7D, ja...

//Larsa
 
rolandolofsson skrev:
8mp är 33% mer än 6mp.

Nää, 8 mp är ca 15% mer än 6 mp. Förhållandet är ju kvadratiskt.

<edit> Om du menar upplösningen alltså. Antalet pixlar skiljer 33% naturligtvis, men det brukar vara upplösningen som är intressant. </edit>
 
timofej skrev:
Nää, 8 mp är ca 15% mer än 6 mp. Förhållandet är ju kvadratiskt.

<edit> Om du menar upplösningen alltså. Antalet pixlar skiljer 33% naturligtvis, men det brukar vara upplösningen som är intressant. </edit>

Exakt...
 
rolandolofsson skrev:
Varför köra hårt på 6mp när 8mp är standard??

På vilket sätt är 8MP "standard"? Canon har det i 350D och 20D, men varken Nikon, Konica-Minolta, Pentax eller Olympus har det i någon av sina systemkameror.

I kompaktkameror finns 8MP-modeller hos flertalet kameramärken, men där är ju allt mellan 4 och 8 ungefär lika vanligt förekommande.
 
rolandolofsson skrev:
8mp är 33% mer än 6mp.Varför köra hårt på 6mp när 8mp är standard??

P.g.a. att det faktiskt finns dom som uppskattar andra detaljer hos en kamera än att tycka att det är viktigt att hänga med i pixelkriget som jag personligen tycker ter sig lätt patetiskt just nu (även bruskriget mellan C, N, P & KM går till överdrift)...

Den dagen jag av någon anledning känner att jag verkligen behöver fler pixlar så ser jag till att dubbla dem eller mer. Just nu ser jag dock inte anledningen till det men man vet ju aldrig...

//Larsa
 
Jag undrar vad folk använder pixlarna till, skriver alla ut A3 kopior på alla sina bilder?
Visst, man kan croppa bättre, men ta på rätt sak från början så slipper ni ;)
 
tozz skrev:
Jag undrar vad folk använder pixlarna till, skriver alla ut A3 kopior på alla sina bilder?
Visst, man kan croppa bättre, men ta på rätt sak från början så slipper ni ;)

Jo.

Samtidigt så ska ju skillnaden i pixlar vara så pass stor så att det verkligen gör en rejäl skillnad för att man ska välja kameramodellen p.g.a. det...

//Larsa
 
Jupp, och pixlarna ska vara bättre dessutom. Att bara öka pixlar är inte lika intressant som att öka sensorstorlek och kvalité tycker jag iaf. Skulle ju aldrig välja en 8mp kamera som var tråkigare att jobba med över en 6mp som jag verkligen gillade. Förutsatt att övrigt funktioner var lika eller inte av intresse.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.