Annons

Ny KM-modell presenteras den 11:e juli

Produkter
(logga in för att koppla)
Den 11:e för tidningar ja, den 15:e för publiken. Om ingen bryter kontrakt och sådant :)

7D kommer troligtvis sjunka i pris för att göra plats för 8D/9D.

Kom ihåg att releasen innehåller flera produkter, inte endast en.
 
Citat från dpreviews forum:

Found the 5D Spec from the following site in Taiwan:

http://www.minolta.club.tw/phpBB2/viewtopic.php?t=15721

Translated below:

1. Same CCD as 7D (6MP)
2. ISO 100~3200 same as 7D
3. 2.5" LCD but with lower resolution
4. Same AF system as 7D
5. Same viewfinder as 7D (Same magnification and frame coverage etc.)
4. No Vertical Grip
5. One control dial for adjusting Aperture and Shutter
6. One Drive mode dial (Exposure compenstation and Mode selection)
7. Built in AS
8. Has FUNC button (Similar to A200)
9. Small and light
10. MSRP in Japan 99800 Yen or US$891 or 739 Euro

Tas med en nypa salt, men låter väl inte helt orimligt, fast 7D får ju ta och sjunka rejält i pris om den ska kunna konkurera, eller så kommer det snart en ny version.
 
tozz skrev:
7D kommer troligtvis sjunka i pris för att göra plats för 8D/9D.

Kom ihåg att releasen innehåller flera produkter, inte endast en.

Men den länken som presenterar det, är den verkligen trovärdig? Ser ju helt otroligt ut om KM ska släppa allt detta!

Länken i ursprungsinlägget i denna tråd såg ju klart mer trovärdig ut med presentationen av D5D.

D5D specifikationer.

Trovärdigt???

//Larsa

EDIT!!! Shit, Erik hann före mig med specarna, 2 minuter!
 
Senast ändrad:
tozz skrev:
fast 7D får ju ta och sjunka rejält i pris om den ska kunna konkurera, eller så kommer det snart en ny version.

Jag har en känsla av att D5D kommer att kännas bra mycket billigare i uppbyggnad, sånt kostar nämligen.

Nu vet jag dock att många inte bryr sig i sånt så du kanske har rätt i att D7D måste sänkas?

//Larsa, som dock bryr sig...
 
Tyvärr bryr sig inte folk om sådant, jag personligen går mer på Känsla än tech specs :)
Men detdär är väl rekommenderade priser, tror 7D nästan kostar det dubbla "enligt minolta" så priset blir väl lägre väl i butik.

Allt är ju spekulativt, vi kommer att få se ;)
 
Snålvattnet börjar rinna... men det ser inte ut som om LCD´n kan nyttjas som sökare, trots att Canon visat att det går med 20Da. Nåja, det rör på sej... snart är den här, den första riktiga digitalsystemkameran...
 
HDFS) (KGS skrev:
men det ser inte ut som om LCD´n kan nyttjas som sökare, trots att Canon visat att det går med 20Da.

Vid mörkerfoto ja. Kan enligt Dpreview inte utnyttjas i dagsljus utan är tänkt för astrofoto...

HDFS) (KGS skrev:
snart är den här, den första riktiga digitalsystemkameran...

Å, du menar en digital Leica M3!!! ;-)

//Larsa

EDIT: Ok, digital M6 för inbygd ljusmätare kan jag gå med på...
 
Kan inte förstå varför man skulle vilja använda dagens totalt värdelösa displayer som sökare. Kanske vid vidareutveckling av led-lcd eller annan teknik kan det bli intressant.
 
Prexis, de ska bli mycket bättre, men redan nu är det bekvämt o praktiskt med en vrid o roterbar display när man fotar ur udda vinklar. En rejäl EVF är ett krav för att det ens ska kallas digitalkamera.

Att man kan länka bilden till displayen visar att man kan få den till en EVF också. Det är förstås ess som man drar fram så småningom, det gäller att plocka marknaden på så mycket som möjligt, steg för steg...

KM själva gjorde kanske en FÖR bra EVF när de gjorde A2. Den bara försvann. När dyker den upp igen!? gärna ännu bättre.
 
Samma här. Dels tänker jag inte försöka bli först med den senaste KM-modellen en gång till, dels tror jag inte kameran skulle göra mina bilder bättre än vad Aette gör, det e nog annat som ska till.

Å andra sidan e ju en ny gluttsnäppa alltid en inspirationsinjektion... hå, hå ja, ja...
 
Här kommer några beskurna bilder på nyheten.
Hoppas det smakar...!
5d.jpg
 
Bäst ni skyndar er då för om 3 månader släpper KM D6....och en månad efter det D8...osv...hehe..
 
Och så en till.
Det verkar definitivt som KM vill in på 350D marknaden.
 

Bilagor

  • d5d_02.jpg
    d5d_02.jpg
    11.2 KB · Visningar: 571
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.