Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

FilipLundiin

Avslutat medlemskap
Jag är väldigt nybörjare när det gäller kameror men jag hade tänkt att köpa en ny nu. Jag undrar vilken kamera som är bäst när man ska ta kort på olika saker. Den ska inte vara allt för dyr men den ska vara bra.
Sen tänkte jag höra om det är bäst att bara köpa ett kamerahus sen köpa ett objektiv till eller ska man köpa både kamera och objektiv i ett?

Tack för svar!

Bra nybörjar nikon skulle jag tipsa om Nikon D50
den säljs inte längre i affär

köp den begagnad med nikon objektiv för ca 3000:-, ge inte mer om det inte är mer tillbehör

jag köpte min för 3000 och sålde den ett halvår senare för 3000, den står sig

annars har nikon d80 gått ner ordentligt i pris, du får en större skärm att glo på också :)

det dubbla, fast ny, 6000 med nikon objektiv

de andra nya nybörjarkamerorna är både bättre o sämre än d80, d50

d40, d40x o d60

bättre bildkvalité, saknar autofokusmotor, end 3 fokuspunkter, liten att hålla i

Bra nybörjar nikon skulle jag tipsa om Nikon D50
den säljs inte längre i affär

köp den begagnad med nikon objektiv för ca 3000:-, ge inte mer om det inte är mer tillbehör

jag köpte min för 3000 och sålde den ett halvår senare för 3000, den står sig

annars har nikon d80 gått ner ordentligt i pris, du får en större skärm att glo på också :)

det dubbla, fast ny, 6000 med nikon objektiv

Okay. Jag funderade lite på en d80 men sen tänkte jag lite på en d90 också.

har du råd med en d90 så är det förmodligen en riktigt bra kamera, ska köpa den själv också om 1 år ca när priset gått ner