Annons

Ny kamera för sport

Produkter
(logga in för att koppla)

lexuz

Medlem
E ute efter en digital systemkamera som e bra på sekvenstagning och bilder med fart i, Kommer användas mkt till motorcykel och snowboard tillfällen, men som student e jag begränsad av en budget, därför hoppas jag att någon kan rekommendera något i 5000-7000 kr klassen

Ha de =)

Jimmie

En begagnad Canon 20D är väl ett bra val, komplettera den med en snabb glugg, tex EF-50/f1.8, det blir nog bland det bästa du kan hitta för en begränsad budget, gluggen blir kanske lite för lång vid vissa tillfällen, men borde funka fint för det du vill göra.

/kent

Man tackar för hjälpen, har fått pejl på en sådan kamera, så de lutar åt de.. Har en bekant som har en likadan som han är nöjd med =)

Om du med motorcykel menar motorcykel på bana så behöver du mer än 50 mm.

Lämpligt är nog en zoom som går till åtminstone 200. Det behöver dock inte vara någon värsting, även en ljussvagare billig zoom funkar till motorsport om budgeten är tight.

De blir nog inte så mycket bana, håller på med mc stunt, kör på bakhjulet och diverse trix.
Så de blir mkt sekvenstagningar och små filmsnuttar, Så några bilder i 200 km i timmen e de inte tänkt, men jag vet aldrig vad jag snöar in på under sommaren, brukar vara lite fart med i leken, därav "sport kamera" =)

Filmsnuttar blir nog svårt med en 20D :)

Även om det är en mer "kontrollerad" miljö än banracing som du skall fota MC i så gissar jag att ett telezoom kan vara värt att satsa på. Tror du har mer nytta av brännvidd än snabbhet faktiskt.

De va synd på filmandet, tur man har en videokamera iallafall.. Ska leta efter ett passande objektiv sen när jag har köpt kameran, till nästa fråga.. Vilken hastighet ska jag ha på minneskortet, har förstått att sekvens e krävande.. Som ni förstår e jag rätt ny på området men de e ju aldrig försent att lära sig =)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto