Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware till A6000, A7, A7R och A7S

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har inte stött på det med min A6000. Det låter som ett slutarfel.

Har nu konstaterat att det är nån bugg med vissa objektiv från Carl Zeiss. Verkar vara många drabbade efter lite research på nätet.

Hoppas att Sony är villiga att rätta till detta snarast och att inte skulden hamnar hos objektivtillverkare..

Skall filma en konsert nu till helgen och funderar på att uppgradera så att jag filma med den nya xavc-s men jag är fortfarande osäker på vilket minneskort som behövs. Läste någonstans om minst 94 MB/sekund men andra säger mindre. Någon som kan verifiera vad som krävs? Jag har alltså sony A7.

Skall filma en konsert nu till helgen och funderar på att uppgradera så att jag filma med den nya xavc-s men jag är fortfarande osäker på vilket minneskort som behövs. Läste någonstans om minst 94 MB/sekund men andra säger mindre. Någon som kan verifiera vad som krävs? Jag har alltså sony A7.

Minst 64 GB i storlek med!

Sony A7 stödjer inte XAVC-S.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar