Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ny firmware till 7D?
- Trådstartare törnan
- Start datum
Bengt H
Aktiv medlem
apersson850
Aktiv medlem
Bruksanvisning som beskriver handhavandet med nya firmwaren finns på engelska nu, så även på Canons svenska sida.
atotowi
Aktiv medlem
Bruksanvisning som beskriver handhavandet med nya firmwaren finns på engelska nu, så även på Canons svenska sida.
Länk? - Hittade inte nåt på Canon.se...
knobloch
Aktiv medlem
Länk? - Hittade inte nåt på Canon.se...
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/products/cameras/slr_cameras/eos_7d#BrochuresAndManuals
Det är manualen som är upplagd 28/6.
apersson850
Aktiv medlem
Här är en bruksanvisning på Canons svenska sida. Men det är alltså samma dokument som länkas till ovan. Det finns nog ingen svensk översättning än.
dudek53
Aktiv medlem
Canons strategi för närvarande är att pimpa lite äldre modeller med rejäla firmwareförbättringar. De säljer nog både en och annan kamera på det viset. Troligtvis kommer 5d mark 3 få något liknande om ett år eller två. Kanske slänger dem in focuspeaking, full hd 1920x1080p/50fps för att sälja bättre? Jag längtar dock till den dag de får bort färgbruset ur lågdagarna ur sensoutläsningen som sony lyckats med till Nikons d800. Då är det full pott för canon.
//D
//D
apersson850
Aktiv medlem
Jag tvivlar starkt på att de är omedvetna om detta hos Canon. Förmodligen sitter en och annan person och grubblar över hur de ska åstadkomma detta på ett affärsmässigt vettigt sätt.
Scratchen
Aktiv medlem
Jag har fixat in att det är 1.2.5 men i kameran så finns inte de nya settingsen med? fast den visar att det är 1.2.5.
Vad kan vara fel?
Har en 7d som bara har engels och kinesisk eller japansk som språk så det är en import
Den nya firmwaren har inte kommit än...
apersson850
Aktiv medlem
Den kommer då att heta 2.x.x nånting, säger Canon. Så när du ser nåt sånt vet du att du har fått in de nya funktionerna.
atotowi
Aktiv medlem
Lägger in länken här oxå...
http://www.usa.canon.com/cusa/suppo...digital_slr_cameras/eos_7d#DriversAndSoftware
http://www.usa.canon.com/cusa/suppo...digital_slr_cameras/eos_7d#DriversAndSoftware
fotograf-magnus-stalberg
Aktiv medlem
2.0.0 verkar funka bra. Fungerar med Lightroom 3.6 också och gradering.
Någon koppling mellan firmwaren och Lightroom finns väl inte?
apersson850
Aktiv medlem
Han menar väl betygssättningen av bilder, som man nu kan göra direkt i kameran, om man vill. Den är tydligen universell på nåt sätt, så att samma princip används i andra program. Tidigare kunde man inte betygsätta bilder direkt i 7D, så på så sätt finns en koppling.
Jag lägger till även här att så länge Canon inte släppt ut version 1.0.7 till WFT-E5, kan man inte använda nätverksgreppet till en 7D som uppdaterats till version 2.0.0.
Jag lägger till även här att så länge Canon inte släppt ut version 1.0.7 till WFT-E5, kan man inte använda nätverksgreppet till en 7D som uppdaterats till version 2.0.0.