Annons

Ny firmware till 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)
För en som fick sin 5DMkIII första släppdagen och valde att behålla 7D i st f 5DMkII är det strålande nyheter.
Filmningen med 7D blir nu mycket lik MkIII.
Tystare ljud från bländaren tackar vi för.
25 RAW-bilder i bufferten är inte heller fy skam.
 
Kan tänka mig att det är strategi för att få dom sista sjuorna att bli lite mer lätt sålda.
Väldigt bra av Canon att fortsätta att utveckla ny mjukvara till gammla modeller.
Det gör ju att dom håller lite längre med :)
 
Bra video! Glad att jag har min 7d kvar =) det var goda nyheter och väldigt bra steg av Canon! Undrar vad Canon har i sikte med kommande kamerahus? De kanske kan erbjuda mycket mer än 7d upd.
 
Bruksanvisning som beskriver handhavandet med nya firmwaren finns på engelska nu, så även på Canons svenska sida.
 
Canons strategi för närvarande är att pimpa lite äldre modeller med rejäla firmwareförbättringar. De säljer nog både en och annan kamera på det viset. Troligtvis kommer 5d mark 3 få något liknande om ett år eller två. Kanske slänger dem in focuspeaking, full hd 1920x1080p/50fps för att sälja bättre? Jag längtar dock till den dag de får bort färgbruset ur lågdagarna ur sensoutläsningen som sony lyckats med till Nikons d800. Då är det full pott för canon.
//D
 
Jag tvivlar starkt på att de är omedvetna om detta hos Canon. Förmodligen sitter en och annan person och grubblar över hur de ska åstadkomma detta på ett affärsmässigt vettigt sätt.
 
funkar inte...

Jag har fixat in att det är 1.2.5 men i kameran så finns inte de nya settingsen med? fast den visar att det är 1.2.5.
Vad kan vara fel?
Har en 7d som bara har engels och kinesisk eller japansk som språk så det är en import
 
Den kommer då att heta 2.x.x nånting, säger Canon. Så när du ser nåt sånt vet du att du har fått in de nya funktionerna.
 
Han menar väl betygssättningen av bilder, som man nu kan göra direkt i kameran, om man vill. Den är tydligen universell på nåt sätt, så att samma princip används i andra program. Tidigare kunde man inte betygsätta bilder direkt i 7D, så på så sätt finns en koppling.

Jag lägger till även här att så länge Canon inte släppt ut version 1.0.7 till WFT-E5, kan man inte använda nätverksgreppet till en 7D som uppdaterats till version 2.0.0.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.