Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware 1.10 till D7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Jippie

Den var efterlängtad. Får väl vänta på den engelska versionen. Det lär väl inte ta allt för lång tid.
 
Verkar tydligen speedat up hastigheten rejält.
Saxat från: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1035&message=12241242

7D buffer-to-CF card:
7D Firmware v1.00 = 9 seconds per RAW image file Lexar 2GB 80x
7D Firmware v1.00 = 6 seconds per RAW image file SD-to-CF adptr
7D Firmware v1.10 = 3 seconds per RAW image file Lexar 2 GB 80x

Captured frames per minute - Large RAW (Lexar 2GB 80x CF card):
7D Firmware v1.00 = 17 frames per minute
7D Firmware v1.10 = 46 frames per minute
 
Från första avtrycket på en serie av 9 raw+jpg tills lampan för skrivning slocknade tog det 19 sekunder. Det kan man kalla förbättring.
 
Jag får väl fortsätta och fylla på testen.
22 jpg extra fine i kontinuerligt läge innan det hackade till en kortis. Det tog 9 sek att avsluta all skrivnig när den 22:a bilden var tagen. Det var inga problem att vänta någon sekund och sedan gasa på igen. Är man nå gla´då.
 
39 raw+jpg på en minut. Jag tror att 46 bilder/minut är bara raw. Han inte testa mer för batterierna tog slut. Nu ligger de på laddning. Ska testa mer sen. Häpp.

(Skrev en glad Ove som nu ska med dottern på stan och shoppa)
 
Uppgraderad och klar. Hoppas på lite tid för att gå ut och plåta imorron, men en sak har jag konstaterat iaf, nu är skrivningen snabb :D
 
Det här blir bara bättre och bättre. D7D har senaste veckan rasat med 100$, så nu kan man få en för ca 10.5'Sek från etablerade handlare, mindre än 10' från mindre erkända.
 
Detta har jag missat (har jobbat på Svenska Rallyt i princip en vecka).
Gissa vad jag ska göra ikväll :-D


/Z!
 
Jag tror inte det. Det är nog samma firmware till alla. Om man kollar språkmenyn så har du bäde tyska, svenka, japanska mm. Det är nog bara och köra.
 
Efter att jag läst trådarna på dpreview så tror jag det finns tre olika Firmware.
1.10e, 1.10u & 1.10j, e= Europe(dynax), u = usa(maxxum) & j = japan(Alfa).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.