Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Diana för småbildsformatet

Produkter
(logga in för att koppla)
Jodå, sånt är jag med på. Men det skulle vara trevligt att få till det på färgfilm också. Där går Rodinalen bet =) Vi får se hur det blir. Just nu har jag en undervattenskamera som är förbaskat rolig i regn, så jag är nog fullt upptagen under hösten är jag rädd. Mer prisvärdig än Golden Halfen också. En 80-lapp på eBay, inkl frakt. Rentav ett fynd, eftersom alla behöver en vattentät kamera. http://global.ebay.com/Lomo_Aqua_Pix_under_water_mini_35mm_Film_Camera_BLUE/320416012474/item
Yes! Jag blir riktigt badsugen efter ditt tips!

Har kollat med Henrik på Kaffebrus och Diana Mini ska komma in i slutet av augusti/början på september och kommer att kosta 549 kr och då är väl det inklusive frakt.

Yes! Jag blir riktigt badsugen efter ditt tips!

Nejnej, badande håller jag mig ifrån vid den här årstiden. Regn, däremot, och höststormar. Det är grejer det.

Man kan visst framkalla färgfilm i Rodinal:

http://www.fotosidan.se/blogs/fredrikr/35843.htm

Vet inte om det kommit upp några bildexempel än, men kolla i albumen.

Skulle tro att det blir grovkornigt, precis som eftersträvades.

Haha, mjo, det vet jag (eftersom han fick idén från en tråd jag startade ;-)). Men det blir så svårt att få med någon färginformation på det viset.

Kör dia och framkalla som färgneg. Blir kontrastrikt och grovkornigt, men med "ovanliga" färger.

Kör dia och framkalla som färgneg. Blir kontrastrikt och grovkornigt, men med "ovanliga" färger.

Nej, vänddia har aldrig varit min melodi riktigt. Jag funderar istället på att pressa vanlig c41, alternativt jaga reda på någon som säljer 1600-film. Jag gissar att det finns ett eBay-köp bort.

Nejnej, badande håller jag mig ifrån vid den här årstiden. Regn, däremot, och höststormar. Det är grejer det.
Hrmmm... det finns nå't som heter badkar! ;o)

Har beställt den badsäkra lilla kameran du rekommenderade, så nu behöver jag bara ett badkar! :eek:) Diana Minin är så pass dyr att den får vänta ett tag till.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto