Annons

Ny dator omkring 5000:-

Produkter
(logga in för att koppla)
geronimo13 skrev:
Ingen med mer konkreta tips på moderkort + processor?

Ingen med tips på låda?
Låda brukar jag ta den billigaste, bara att se till så nätaggregatet räcker (mer än 300W).
En del tänker på ljudet, så icke jag *s*

Sitter själv o kollar på uppgradering av en dator, och det lutar åt en AMD 64 3200+ eller 3000+. Båda under 2000:-/st.

Minne, troligen plockar jag i 1GB. Jag har aldrig hört talas om att för mkt minne sänker prestandan, så... Minne ca 1500:-

Moderkort, ja det blir ju automatiskt ett skapligt fräscht som ska matcha CPU:n. Alltså för socket 939. Pris 1500:- kanske.



Gör så här: Välj processor, sedan slår du en signal till Komplett eller annan butik, och ber om hjälp att plocka fram passande minne, moderkort och hårddisk etc.
 
Tänkte mig mer än låda i max 800:- klassen. Finns det några bra som det ingår nätagg i och som har plats för många 3,5" hdd ohc lite fläktar?

Jag har faktura konto hos komplett så jag handlar helst därifrån.
 
Skulle nog rekommendera att du trots allt tar ett av paketerbjudandena ifrån komplett eller någon annan. Då vet du att grejjerna garanterat fungerar ihop med varandra. Scrollar du ner på sidan så ser du även exakt vilket minne du kan köpa till om du vill ha mer.

Mig veterligen så har ALLA lådor nätaggregat, annars står det tydligt utmärkt. För många så spelar inte lådan någon direkt roll - gissar att det gäller oss som har datorn på golvet så man slipper se den. Andra vill pryda skrivbordet med den och ha neonljus osv... Det är ju helt din egen smak som gäller. Ta däremot inte den absolut billigaste - då är det inte säkert att skruvhål passar osv (tro mig, jag vet).
 
bjornt skrev:
Skulle nog rekommendera att du trots allt tar ett av paketerbjudandena ifrån komplett eller någon annan. Då vet du att grejjerna garanterat fungerar ihop med varandra. Scrollar du ner på sidan så ser du även exakt vilket minne du kan köpa till om du vill ha mer.

Mig veterligen så har ALLA lådor nätaggregat, annars står det tydligt utmärkt. För många så spelar inte lådan någon direkt roll - gissar att det gäller oss som har datorn på golvet så man slipper se den. Andra vill pryda skrivbordet med den och ha neonljus osv... Det är ju helt din egen smak som gäller. Ta däremot inte den absolut billigaste - då är det inte säkert att skruvhål passar osv (tro mig, jag vet).

lutar nog åt det

jag vill ha en låda med bra kylning och plats för många hdd helt enkelt. Då jag kommer att ha 5-6st
 
geronimo13 skrev:
lutar nog åt det

jag vill ha en låda med bra kylning och plats för många hdd helt enkelt. Då jag kommer att ha 5-6st

Ta en tower och placera hårddiskarna med mellanrum så de kyls lättare. Läs specifikationerna. Där står alltid hur många platser som finns.
 
Då har jag beställt det blev följande

PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack
Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz
Socket 939, 512KB cache, BOXED

Chieftec LCX-06 Gaming Svart/Blå
LCX-06B-B-A, USB/Firewire, 360W Nätagg

Western Digital Caviar 200GB S-ATA
8MB cache 7200RPM

Asus A8V Deluxe/WIFI-g Moderkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.