Annons

ny blixt - nya bilder - tips!?

Produkter
(logga in för att koppla)

thessan76

Medlem
Har provat lite med ny blixt i min amatörstudio.

Mina barn som inte har det längsta tålamodet längre... kan jag inte förstå?! hrm... ;) fick ställa upp som försökskaniner.

Om du vill - ge mig GÄRNA tips och råd så bilderna blir bättre. Tack!

www.rowas.net/blixt

Ser bra ut. Ev kanske du har missat (som jag brukar göra) att rikta om ljuset när modellen befinner sig mer på fisk än fågelnivå. Härliga barn du verkar. I så olika åldrar dessutom. Roligast verkade det förstfödda barnet ha (ham med håriga armar) ;-)

Tack för svaret. Har tittat på den tidigare, men tyckte den var dyr. Kanske blir billigare i längden i alla fall.

Din bakgrundsbelysning träffar ibland huvudet på den du tar kort på. Det blir utfrätt. Går det att skilja bakrgrundbelysningen med något skynke?

hmm

det här har jag problem med - att bakggrundsblixten slår till på modellen och fräter ut. Har provat med att sätta upp papp som ska avskilja - det blev något bättre. Men fortfarande inte riktigt bra.

Klurar vidare...

bakgrunden har på vissa av bilderna fått en blåaktig ton på golvet, nu är inte jag någon som kan det här med ljus. men det borde ha med ljussättningen att göra.

sen har du ju använt en ganska basic ljussättning utan så mkt skuggor. testa och försöka skapa liteintressantare bilder med ett livligare och mer kontrastrikt ljus.

det är mina tips.

tackar tackar

tackar för tips!

Absolut prova med lite andra ljussättningar. Plåtade en gravidmage i motljus och annat häromdagen och det var kul! Klurigt såklart, men kul att prova och testa.

Nu undrade jag mest över tips till just sådana här "vita" bilder.

Bilagor

• blaa.jpg
    blaa.jpg
    61.2 KB · Visningar: 232
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar