Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny bildskärm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som har koll hur mycket jag förlorar i färgåtergivning och möjlighet till att kalibrera om jag väljer Samsungen som inte är en IPS-panel.

Ska tilläggas att jag inte spelar eller ser på film vid datorn.

Ingen... ? Måste beställa ikväll och blir snart gråhårig av allt läsande på forum hit och dit. Vissa påstår att Samsungen visst är lika bra till bildbehandling som Sony och andra tvärt om.

Har också själv suttit och funderat på ny skärm. Blev mer akut när mina utskrifter blev dåliga och att jag nyss är hemkommen från en 2-månaders resa i Asien med mycket bilder i baggaget. Beställde en apple cinema ikväll. Det är garanterat inte det bästa, men det är bra skärm för en inte alltför stor summa pengar.

Med skärmarna du länkar till ovan tror jag det är lite same same, det spelar nog ingen större roll.. och egentligen ska du nog se dom in action på riktigt för att avgöra vilken du tycker är skarpast och bäst för dig och dina bilder. Annars måste jag hänvisa till den här posten (ja, det är verkligen en djungel att plöja igenom, men den har lärt mig mycket) http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=61178&highlight=bildsk%E4rm

brakke skrev:
Med skärmarna du länkar till ovan tror jag det är lite same same, det spelar nog ingen större roll.. och egentligen ska du nog se dom in action på riktigt för att avgöra vilken du tycker är skarpast och bäst för dig och dina bilder. Ahttp://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=61178&highlight=bildsk%E4rm

Enligt många jag pratat med är Samsungen lika med skräp om man vill redigera seriöst. Beställde därför Sonyskärmen istället. Med bättre panel...

Angående den där tråden satt jag i 3 timmar en kväll och plöjde igenom den. Frågar är om jag blev klokare. Vill bara att någon ska säga -köp den här den är bäst!

Men verkar inte vara så enkelt. Hoppas jag blir nöjd med denna skärm. Testade den hos en kompis och tyckte den gav ett seriöst intryck, ser verkligen proffsig ut. Medans Samungen flashar med irriterade blåa lysdioder och pianlolack som bara stör... Sedan får man ju som många i tråden skriver se till att en 22" oftast har mindre arbetsyta än en 20" med upplösning 1600 x 1200

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar