elof67
Medlem
Go kväll hittade lite bilder på en tämöigen nybadad D300
Inte kul
Länk : http://homecinemaman.smugmug.com/gallery/4049911/1#P-1-15
Olov
Inte kul
Länk : http://homecinemaman.smugmug.com/gallery/4049911/1#P-1-15
Olov
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog därför vissa delar hunnit rosta. Det går på nolltid om det finns minsta lilla fukt kvar. Antagligen bara att kassera den.harryett skrev:
fyfan.. saltvatten också... :/
Jag "räddade" en Nikon F4 för många år sedan. Tappade den i saltvatten. Tog upp den och sköljde av den i sötvatten omedelbart och la den sedan i en hink med rent sötvatten! Jo, det är sant! Sedan direkt iväg till verkstaden och tack vare att saltvattnet sköljdes ur snabbt och förvaringen i vatten så förhindrades rost och oxidation, syret kom inte åt! Kameran gick att rädda och funkade utan problen resten av tiden jag hade den i min ägo.Makten skrev:
Det är nog därför vissa delar hunnit rosta. Det går på nolltid om det finns minsta lilla fukt kvar. Antagligen bara att kassera den.
AeS skrev:
Det är lite skillnad på vädertätad och vattentät.
Lawson skrev:
Helt införstådd med kameran är inte IP-klassad
men om "olyckan " gått till som det antytts längre upp i tråden tycker man att väderskyddet skulle ha klarat att hålla vattnet utanför kameran.
Den ser ut som om den legat på botten ett tag.
Micke.
Robin Gyllander skrev:
Smart man kan vara då.
Jag trodde att den gjordes i japan och inte i thailand.
vaktmästaren skrev:
Jag "räddade" en Nikon F4 för många år sedan. Tappade den i saltvatten. Tog upp den och sköljde av den i sötvatten omedelbart och la den sedan i en hink med rent sötvatten! Jo, det är sant! Sedan direkt iväg till verkstaden och tack vare att saltvattnet sköljdes ur snabbt och förvaringen i vatten så förhindrades rost och oxidation, syret kom inte åt! Kameran gick att rädda och funkade utan problen resten av tiden jag hade den i min ägo.