Annons

Ny bärbar och jag vill inte ha Mac

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan inte bara janne & oliver köra sin tävling "jag vet bäst" via mail, telefon eller dyl nu ?

Till trådskaparen.. Ta dig ifrån siba,on-off mm och ta ett snack med folk som kan lite.
inet, komplett mm som kan det här med datorer, säg vad du har för budget & vad du vill göra så kan nog dom ta fram det mest prisvärda.

Vi har lagt ner det tjafsandet för länge sen!

MSI'n är fortfarande den bästa laptop:en tycker jag. Och jag tycker förslaget att skaffa Eizo-skärmen till det kan vara en riktigt najs lösning.

Någon som är av annan åsikt??
 
ang dubbla skärmar/profiler så har väl Nvidia mjukvaro-lösningar till microsoft för sånna funktioner som SportSkjutaren tar upp?
Vet inte om det även gäller ATI så låter det vara osagt.
 
ang dubbla skärmar/profiler så har väl Nvidia mjukvaro-lösningar till microsoft för sånna funktioner som SportSkjutaren tar upp?
Vet inte om det även gäller ATI så låter det vara osagt.

Nej. Inga mjukvarulösningar kan kompensera för hårdvara som enbart har en LUT, varesig under Windows eller OS X. Jag erkänner villigt att Apple tänkt till här och faktiskt ser till att hårdvaran genomgående har _full_ möjlighet att nyttja ansluten hårdvara om du kan har flera instanser av samma hårdvara.

Där har du anledningen till att jag har dubbla grafikkort i min maskin.

Mitt gamla 8800GTX råkade ha två LUT, jag blev lite irriterad när mitt 480 inte hade det.
 
Jag har en Sony Vaio VPCEA2S1E med en skärm på 1600X900, 4GB internt och 500GB hårddisk som jag just nu sitter på ett fik med och skriver detta. I den har jag LR2, Elements 8, DxO Pro plus en massa annat. Skärmen är inte så stor men upplösningen räcker väl till för att jobba i LR. Den är snabb och orkar med att ha alla bildprogrammen uppe samtidigt utan att den känns trög. Jag är mycket nöjd. Pris mellan 7500-10000 på Pricerunner.
 
Ok. Denna tråden skulle rensats för länge sen. Dåligt att vi inte gjorde det. Jag tog fram min Husqvarna 555FXT (som ändå är en kompetent maskin), men insåg ganska omgående att den inte skulle räcka på långa vägar och fick därför köra fram John Deere 1470E. Den är snabb, men det kan åka med ett och annat som kanske skulle få stanna. Ber om ursäkt för det.

Men fortsätt gärna diskutera här

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=130842
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.