1600/7 då? naturligtvis har jag x58 från EVGA och dubbla GTX japp
Jo jag har även läst dina inlägg i tråden, janne. Därför förvånas jag verkligen av din kritik.. Datorn du rekomenderar från HP läcker som en sil. Dessutom har den LED skärm. Precis samma sak som du precis tyckte var dåligt med mitt förslag.. Förövrigt ligger det ett 6-cell batteri i HP'n mot MSI'n som har ett 9-cell batteri.
Tråkigt om har ska vara beroende av sladd hela tiden som han blir med HP'n.
Åter igen vill jag framhålla det faktum att den har 2st USB 3.0 med överföringshastighet på 5Gbit/s mot USB 2.0 som överför i 0,4Gbit/s ... Fotar han i RAW kommer vilken hårdisk som helst fyllas upp ganska snabbt och då kan det väl vara en fördel med rapp komunikation mellan datorn och en eller flera externa HDD??
1600/7? Har du uppfunnit dem själv?

Mig veterligen finns det inga 4GB moduler med de speccarna.
Att säga att det är samma skärm i de två datorerna är ungefär som att säga att BMW och Audi är samma bil, eftersom de båda har Xenonstråkastare.
Jag tycker att MSI'n har en kanonskärm för Spel/Film/liknande, men det är svårt att få den neutral för bildbehandling ( i den mån man överhuvudtaget skall köra bildbehandling på en laptopskärm).
Vidare kan du få HP'n såväl med skärm av typen Brightview (Ungefär samma som MSI'n), Antiglare (den som Dustin säljer) och Antiglare+
Skall man kika vidare på din MSI så är det som standard 1066MHz minnen i den, och HP'n har 1333. (1333 fins som tillval på MSI).
"Läcker som ett såll?" Jag brukar inte bada med mina maskiner
Sen kikar vi på batterierna.. Okej, HP'n har sex celler och 55Wh... MSI'n har nio celler och 63Wh, med andra ord: MSI har lägre kapacitet per cell, och använder fler celler för att köra med högre spänning.
Skall vi fortsätta? Jodå, MSI'n är säkert en skittrevlig maskin.. Men jag skulle fortfarande hellre köpa HP'n sålänge den är på kampanjpris. TIll ordinarie pris så skulle jag troligen inte rekommendera den.
Vad gäller min egen maskin så säger jag bara såhär: Eftersom jag under 2010 hade en bruttoinkomst på drygt 750.000kr, så beslutade jag mig för att lägga drygt 50.000 på en ny dator/skärmar. Den är bygg för att vara tyst, och snabb