jimmy ekdahl
Aktiv medlem
Vad har du för diameter på hålet ?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
boon skrev:
var ett tag sen jag postade dom, men kika här så har du en del porträtt fotade med den
har inga bilder på den på datorn just nu.
VARNING!boon skrev:
kommer nog köpa 150W lampor.
Vill du ha ställning liknande Robbins, kan du kanskefridhamre skrev:
ser ut att vara en bra lösning robin, kanske får bli så för mig med dock behöver jag i så fall hitta billiga stativ - vad för sort kör du med?
de billigaste jag hittat var från clasohlson: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=382664
men då följer 2st halogenlampor med - kanske går att få billigare om man hittar någonstans man kan köpa enbart stativet
förslag uppskattas
En fas ligger normalt säkrad på 10A vilket ger en ungefärlig maxeffekt på 2000W för DEN fasen.boon skrev:
jag kör med 16st 100W glödlampor från clas ohlsson.
då får jag ut ca 1/60-1/125 @ f4.5 vid 100 iso.
kommer nog köpa 150W lampor.
se till att skaffa en dimmer som pallar styrkan, det blir trots allt 1600W om du kör som jag.
Tre Ess skrev:
Snygga ritningar Oskar!
Använder du CAD-program?
Tre Ess skrev:
Hur ska du använda den?
Tre Ess skrev:
Vill du ha ställning liknande Robbins, kan du kanske
titta på en klädställning.
Du kan se exempel på vad jag menar om du söker
på "Rigga" hos www.ikea.se
Om det ska vara enkelt att montera ner kanskefridhamre skrev:
Hade nog tänkt något sånt här:
(eventuellt kan man kanske flytta upp hela ringen ett snäpp eftersom lamhållarna då kommer närmare den lodräta ställningen och brytningen på stumparna blir i så fall mindre - borde kunna fungera med tanke på att stödpinnen hjälper till)
ett litet tillägg: den måste vara enkel att montera ner och flytta ner i källaren när den inte används - det enda kravet från min förstående fru