Annons

Nu tycker jag det gått för långt

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Hej,

Är det bara jag som tycker att den senaste vidareuppdelningen av forum och bildpooler är överambitiös?

Jag tycker det blivit jobbigare att hitta rätt och välja var man ska lägga saker än förut.
 
Det är tvärtemot vad som är tänkt. Uppdelning skall göra det lättare att kunna välja ut de godsaker man är intresserad av.
 
Andreas K skrev:
Jag vill ha en limbo pool !!
Efter att ha läst defintionen så inser jag att jag är mitt i mellan :D

:) Just nu heter den både Mellan och Snäppet över nybörjare. Vi jobbar frenetiskt på den ultimata rubriken för Nivå 2 poolen.
 
Jag tycker ändå uppdelningen i tre bildkritiknivåer är jobbig. Då både när jag vill lägga upp en bild och när jag bara vill titta på bilder, det känns överarbetat.
Sedan tycker jag definitionen av fotografens nivå är för generell. Själv anser jag mig erfaren av vissa typer av bilder och ren rookie på andra (naturbilder). Ska jag följa forumreglerna så vet jag inte var jag ska lägga mina laster.
 
Vill först upplysa om ett stavfel i texten till III. Bildkritik-Erfaren. Citat: "..gått kurser och försöker daligen att utvecklas" Slut citat. Saknas ett g i dagligen.

Sen har jag förståelse inför uppdelandet; Fotosidans största problem som jag ser det är att den är så bra och populär; stort inflöde av nya bilder och man missar lätt många för att dom hamnar "långt bak i leden" ganska omgående. Kommenterandet funkar väl "sådär" bara...

Sen tror jag nog att begreppen "nybörjare" och "erfaren" inte hjälper mig personligen så mycket i jakten på bilder som jag vill se och bedöma/kritisera... Jag har sett många bilder av erfarna fotografer som kanske har fotat i 20-30 år men som fortfarande gör nybörjartabbar eller som helt enkelt inte har något bildseende. Har även sett bilder tagna av tonåringar (nybörjare) där allt verligen har stämt så att man nästan ramlar baklänges! Begåvning vs. erfarenhet..? Och jag bedömer mig ändå som rätt svårimponerad när man väl har ställt in sig i "kritikläget". :)
 
Micke @ndersson skrev:
Vill först upplysa om ett stavfel i texten till III. Bildkritik-Erfaren. Citat: "..gått kurser och försöker daligen att utvecklas" Slut citat. Saknas ett g i dagligen.

Sen har jag förståelse inför uppdelandet; Fotosidans största problem som jag ser det är att den är så bra och populär; stort inflöde av nya bilder och man missar lätt många för att dom hamnar "långt bak i leden" ganska omgående. Kommenterandet funkar väl "sådär" bara...

Sen tror jag nog att begreppen "nybörjare" och "erfaren" inte hjälper mig personligen så mycket i jakten på bilder som jag vill se och bedöma/kritisera... Jag har sett många bilder av erfarna fotografer som kanske har fotat i 20-30 år men som fortfarande gör nybörjartabbar eller som helt enkelt inte har något bildseende. Har även sett bilder tagna av tonåringar (nybörjare) där allt verligen har stämt så att man nästan ramlar baklänges! Begåvning vs. erfarenhet..? Och jag bedömer mig ändå som rätt svårimponerad när man väl har ställt in sig i "kritikläget". :)

Stavfel fixat! tack!!

Sista stycket mycket bra funderat. Vet faktiskt inte riktigt hur vi kommer runt det. Min första tanke var att du skulle kunna köra Alla nya poolbilder och sen filtrera!?
 
Varför den nya uppdelningen bland forumen?
Är det inte lite overkill att dela upp forumen under "efter exponeringen" så mycket att man har ett eget för Photoshop och ett annat för övriga program. Sedan ett forum för färghantering och ett annat för utskriftsfrågor. Ser framför mig mycket jobb för forumvärdarna att flytta inlägg.
 
För att man skall kunna hitta lättare efter det man letar efter. Hittills verkar det funka bra, men vi är inte främmande för att slå ihop om det inte blir bra.
 
idéen med dem 3 olika gillar jag, men jag tycker det är synd att det ständigt blir svårare och svårare att få kommentarer, och då förstår jag inte varför jag ska lägga upp dom alls. Eller är det bara mina bilder som är dåliga?
 
Jag håller med Björn!
Jag känner mig besviken på den nya uppdelningen! Jag föredrar en kritikerpool. Det känns jobbigt att klassificera både sig själv och andra. Det var trevligare med en enda pool. Jag har sett många unga fotografer som tar bättre bilder än "erfarna"!?

Jag hoppas ni ändrar tillbaks.
/Mikael
 
Näe.. nu provar vi detta.. funkar det inte så lär admin bli varse... Förändring och förnyelse är bara stimulerande och givande.
 
Jag tror att vi behöver en indelning i intresseområden istället för mera poolindelning. Har diskuterats förut och då där egna forum pooler mm. finns inom intresseområdena.
 
Att segregera sidan utifrån erfarenhet/duktighet tror jag kan leda till att nybörjare sällan får kommentarer från erfarna, och att nybörjare inte vågar kommentera erfarna.

Jag tror alla utvecklas bäst av att umgås över erfarenhetsgränserna. Då får de nya kunskap av de som hållit på längre, och de som hållit på länge får nya impulser av nybörjarna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.