solvargen
Aktiv medlem
Hhum.vet inte riktigt hur jag skall börja. Har ägt antal Canon-kameror samt objektiv och blir äldre och klokare med åren...skulle man kunna tro men tjii.... Kan inte säga jag nedgraderar mig men tar ett steg tillbaks till en 600D men igen..objektivet...vilket ska man välja....behöver man behålla Canon 35mm 1,4??..gör den sig skälig sitt pris på en 600D?? Canon 400mm 5,6 behålls tillika 100mm macro men sen kommer det svåra gällande normalzoom. Canon 17-55mm 2,8, Sigma 17-50mm 2,8, Sigma 17-70mm 2,8-4,0, Tamron 17-50mm 2,8 vc,Tokina ATX-pro 16-50mm 2,8, Naturligtvis har jag en liten koll på Canons nya 15-85mm 3,5-5.6 dessutom. Har letat efter tester objektiven sins-emellan men inget funnit. Hur stor blir egentligen skillnaden..handhavande, vädertätningar, kvaliteten plast förutom brännvidderna? Användningssättet varierar mestadels gatufoto och skitväder gillar jag bäst därav helst ljusstarkt objektiv. Kunde vara kul höra era tankar varför ni valt eller skulle vilja välja just det... objektivet. Gäller naturligtvis de mer dyrbara objektiven ochså.
Mvh Thomas
Mvh Thomas