Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nokia 808 PureView med 41MP kamera(!)

Produkter
(logga in för att koppla)
Finns säkert de som hävdar att Volvo 242 är en överlägsen bil eftersom utbudet av rattmuffar och kromade växelspaksknoppar är helt överlägset. Men eftersom det inte är ett fordon som uppfyller det jag ser som nödvändiga och självklara funktioner hos en bil så blir argumentet lixom inte särskilt relevant för mig.

Vad är det som en Nokia har som inte iOS har? Jag vet om en drös med grejor som Nokia inte har men?
Explain pls

Vad är det som en Nokia har som inte iOS har? Jag vet om en drös med grejor som Nokia inte har men?
Explain pls

Från mitt perspektiv, med de önskemål jag har hos en telefon så är iphone inte på banan överhuvudtaget, pg välkända begränsningar och saknad funktionalitet. Det är helt annan pryl helt enkelt.

Android känns fräschare, om det dök upp en sån med bra kamera (dvs med bl.a. stor sensor och xenonblixt), väl fungerande USB-otg och HDMI så skulle jag nog bli sugen. Men jag skulle säkert sakna bl.a. Nokia Maps om jag bytte, och muttra över att behöva betala för en riktigt bra navigator och ändå inte få lika täta uppdateringar av kartmaterialet osv.

Från mitt perspektiv, med de önskemål jag har hos en telefon är iphone inte på banan överhuvudtaget, pg välkända begränsningar och saknad funktionalitet. Det är helt annan pryl helt enkelt.

Android känns fräschare, om det dök upp en sån med bra kamera (dvs med bl.a. stor sensor och xenonblixt), väl fungerande USB-otg och HDMI så skulle jag nog bli sugen. Men jag skulle säkert sakna bl.a. Nokia Maps om jag bytte, och muttra över att behöva betala för en riktigt bra navigator och ändå inte få lika täta uppdateringar av kartmaterialet osv.
galaxy s2 har ju både usb otg och hdmi.
varför duger inte google maps navigation?

Japp den verkar fin, men sen var det det där med kameran också. Och Google maps navigation erbjuder väl inte gratis offlinekartor?

man kan pre-cachea vilka områden man vill om så önskas...men vad spelar det för roll när man ändå är uppkopplad jämt?

Jag har typ tre olika gratis navigationsverktyg med gratis kartor i min iphone, finns inte det till nokia oxo?

Rätt onödigt med tanke på att Nokia, som sagt, har röstnavigation (på bl a svenska) från början. Detta ska även gälla deras telefoner med Windows Phone, något jag dock inte har någon erfarenhet av. Nokia äger sedan några år tillbaka Navteq, så kartor har de liksom. ;)

Om det finns några gratis tjänster som verkligen fungerar som navigator vet jag inte, då jag inte letat. Google Maps finns ju t ex, men det finns ingen röstnavigation o dyl utan det blir ju bara en vägbeskrivning med GPS-position. Just Google Maps har jag eftersom det är bättre för satellit/flygbilder, men som vanlig karta eller navigation finns det ingen poäng alls med det.

Om det finns några gratis tjänster som verkligen fungerar som navigator vet jag inte, då jag inte letat. Google Maps finns ju t ex, men det finns ingen röstnavigation o dyl utan det blir ju bara en vägbeskrivning med GPS-position. Just Google Maps har jag eftersom det är bättre för satellit/flygbilder, men som vanlig karta eller navigation finns det ingen poäng alls med det.
Du har fel där...Google Maps inkluderar turn-by-turn-navigering med röst.

Nej, det är du som har fel. Det gäller bara Googles eget operativsystem. Tänk/kolla upp först och skriv sedan.
Det är fortfarande google maps...och vi pratade faktiskt skillnad symbian vs andra os. Det var ju nån som drog upp det här med navigeringen som en av fördelarna med symbian, jag påvisade att eftersom google tillhandahåller en ännu bättre kart- och navigeringstjänst så är det inget argument för symbian.

man kan pre-cachea vilka områden man vill om så önskas...men vad spelar det för roll när man ändå är uppkopplad jämt?

Det skulle bli onödigt dyrt för mig. För det är när jag är utomlands som jag verkligen har nytta av navigeringen. Och när jag är utomlands kopplar jag ner för att slippa obehagliga överraskningar på min telefonräkning.

Jag har typ tre olika gratis navigationsverktyg med gratis kartor i min iphone, finns inte det till nokia oxo?

Du har ingenting i din iphone som är gratis och erbjuder det som Nokia maps gör. Men du kanske har något annat, som funkar för just dina behov och önskemål. Bra! Var och en på sin kost.

Det skulle bli onödigt dyrt för mig. För det är när jag är utomlands som jag verkligen har nytta av navigeringen. Och när jag är utomlands kopplar jag ner för att slippa obehagliga överraskningar på min telefonräkning.
som sagt, då är det bara att pre-cachea det området man ska vara i...att ha hela google maps lokalt i telefonen skulle ta en del plats :)

Du har ingenting i din iphone som är gratis och erbjuder det som Nokia maps gör. Men du kanske har något annat, som funkar för just dina behov och önskemål. Bra! Var och en på sin kost.

Jag ställde ju frågan vad du hade som iOS inte har men du vill ju hellre vara dryg än att svara så....
Hade bra med din Nokia du.

Jag ställde ju frågan vad du hade som iOS inte har men du vill ju hellre vara dryg än att svara så....

Det enda som Symbian erbjuder som iPhone inte erbjuder är otroligt stort utbud av olika modeller.

Billighetslurar som kostar näst intill ingenting
Designlurar från div olika designbolag man kan få en telefon som ser ut som man vill så länge man inte vill ha den sterila slakthus/operationssals-designen från iPhone.
41-MPixelkamera i mobilen.

Själv hade jag nog dock förmodligen valt en iPhone om jag varit tvungen att välja mellan en iPhone och en Symbian. Nokia har dock ryckt upp sig och gjort riktigt fina Windows Phones nu och en sådan hade jag valt över både iPhone och Symbian om det stått mellan dom tre.
Nokia Drive, Nokia Music etc finns till Windows Phone nu också och där ingår offlinekartor till större delen av världen.

/Karl

Dryg? Det var inte meningen, och jag svarade ju redan på förra sidan? Om du menar att du har några gratisappar som erbjuder samma funktionalitet som Nokia Maps, så länka gärna så vi kan förstå vilka du syftar på?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar