Estethia
Aktiv medlem
läste en canon-tråd och tyckte den blev lite härligt nördigt teknikkul när det blev listning på vilka canondigisystemisar som var skönast att hålla i.
jag började genast fundera över vilka nikons jag tycker känns bäst.
... och insåg att jag hållit i fler canons än nikons, nikonist till trots.
nåväl.
här kommer min nördlista (fyll gärna på med era. motivera gärna):
D2x (skönast)
D1(x?)
D2h
D100 (blir bättre med ett vertikalgrepp, fast lite klumpig)
D70
D30 (oj det var ju en canon! tur att den hamnade sist) ;o)
tycker D2x har "skönt gummi" och är visserligen tung men mindre och smidigare än en D100 med vertikalgrepp..
vertikalgreppet på min D100 har redan börja tappa gummit, så nu kör man osäkert. ;o)
D1(x?) minns jag inte så mycket av, men den ser ju nästan likadan ut som en D2x så det måste ju varit ytterst liten skillnad, greppmässigt sett.
D30 tog jag med mest för att det var den digisystemaren vi (jag å min man) lånade hem för att testa och se vad vi skulle köpa för kamera.
det var lite väl starka blåa och gröna färger (fast schyssta hudtoner) i den.
så vi köpte D100 i säcken i stället.. ;o)
jag började genast fundera över vilka nikons jag tycker känns bäst.
... och insåg att jag hållit i fler canons än nikons, nikonist till trots.
nåväl.
här kommer min nördlista (fyll gärna på med era. motivera gärna):
D2x (skönast)
D1(x?)
D2h
D100 (blir bättre med ett vertikalgrepp, fast lite klumpig)
D70
D30 (oj det var ju en canon! tur att den hamnade sist) ;o)
tycker D2x har "skönt gummi" och är visserligen tung men mindre och smidigare än en D100 med vertikalgrepp..
vertikalgreppet på min D100 har redan börja tappa gummit, så nu kör man osäkert. ;o)
D1(x?) minns jag inte så mycket av, men den ser ju nästan likadan ut som en D2x så det måste ju varit ytterst liten skillnad, greppmässigt sett.
D30 tog jag med mest för att det var den digisystemaren vi (jag å min man) lånade hem för att testa och se vad vi skulle köpa för kamera.
det var lite väl starka blåa och gröna färger (fast schyssta hudtoner) i den.
så vi köpte D100 i säcken i stället.. ;o)