Third eye
Aktiv medlem
Klart viktigare än vridbara skärmar vore att tillverkarna satsade på bättre kvalité.
Varför inte vridbar skärm MED bättre kvalitet?
Det ena behöver inte ta ut det andra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klart viktigare än vridbara skärmar vore att tillverkarna satsade på bättre kvalité.
Att använda kamerans LCD display som sökare är redan föråldrat och förespråkas bara av neggare. Nu ska det vara en Pixel LV-W1 Wireless Remote Control eller motsvarande.
21 Mpixel som jag har nu känns rätt lagom.
Filmfunktionen har jag provat men kommer inte att använda. För mig är den alltså helt meningslös.
Vridbar display med adaptiv ljusstyrka och kanske en liten "huv" runt för att stoppa infallande ljus vore användbart i en del situationer men inte för normalfallen. Men jag har än så läge inte sett någon sådan LCD display.
Mycket av ny teknik och produkter lanseras utan att vara färdigutvecklad.
Mycket lanseras av marknadsskäl.
Nikon och Canon drar sig inte heller för att slänga på diverse lulllull av mycket tveksamt värde, framförallt på kompakter.T.ex ansiktsigenkänning vad ska man ha det till? Det är bara ett marknadsföringstrick.
(1) "Det räcker med sex megapixel, allt däröver tar bara onödig plats på minneskortet/datorn"
(2) "Video är överreklamerat, då är det bättre att köpa en dedikerad videokamera"
(3) "Vridbar LCD-display är bara en gimmick som går sönder lätt, och dessutom inte är snygg".
Mycket lanseras av ekonomiska skäl, för när är en teknik färdigutvecklad? I de flesta fall aldrig, den går alltid att förbättra lite till. Men skulle man bara putsa på tekniken och aldrig lansera några produkter går företagen omkull.
Varför inte vridbar skärm MED bättre kvalitet?
Det ena behöver inte ta ut det andra.
Just ansiktsigenkänning tror jag faktiskt på. Inte för fototalibanerna på denna sajt kanske, men för resterande 99 procent av fotograferna i Sverige. Jag har en sån funktion på min lilla andrakamera, fuji f200, och den funkar ganska okej. Om några/något år kommer den vara klockren.
Tror säker att den kan fungera skapligt men ansiktsigenkänning är väl till för de som inte klarar mer än två knappar? Av/på och avtryckare. Vet inte om detta gäller 99% av fotograferna?
Just ansiktsigenkänning tror jag faktiskt på. Inte för fototalibanerna på denna sajt kanske, men för resterande 99 procent av fotograferna i Sverige. Jag har en sån funktion på min lilla andrakamera, fuji f200, och den funkar ganska okej. Om några/något år kommer den vara klockren.
Eftersom folk är så korkade förstår jag kameratillverkarna... vad som helst verkar kunna hända...
Du separerar dig galant från glada amatörer som gillar funktioner i positiv anda vill jag lova
Just identifiering av ansikten (personer) i bild tycker t.om. jag är ganska intressant. Bilderna taggas automatiskt, men det kan ju precis lika gärna ske i efterhand i datorns arkiprogram.Tror säker att den kan fungera skapligt men ansiktsigenkänning är väl till för de som inte klarar mer än två knappar? Av/på och avtryckare. Vet inte om detta gäller 99% av fotograferna?
Stora fördelen med ansiktsigenkänning tycker jag är att den tex styr exponeringen. Hittar kameran ett ansikte så väljer den att exponera ansiktet korrekt istället för att välja exponeringen efter hela bilden. Hittar kameran ett ansikte i motljus drar den automatiskt igång blixten, osv.Just identifiering av ansikten (personer) i bild tycker t.om. jag är ganska intressant. Bilderna taggas automatiskt, men det kan ju precis lika gärna ske i efterhand i datorns arkiprogram.
Nej, de skyddar snarare sig själva och sitt varumärke genom att inte ge kunderna möjlighet att göra bort sig. Dumma kunder som gör dumma grejer med sina kameror går sedan tillbaka till butiken och klagar, när de inte får rätt blir de sura och skriver massa arga inlägg på fotosidor om hur dåliga Canon/Nikon/Sony/Pana/Olympus/etc är eftersom de inte tål en så liten grej (oavsett vad man gjort från första början) och till råga på allt inte tar ansvar för att kameran inte tål det genom att ge kunden en ny.Så du menar att enligt Canikon tillverkarna så är Canon samt Nikonägare är så in i helvete korkade så dessa båda märken måste skydda sina kunder från sig själva via att inte sätta dit vinklingsbara skärmar därför kunderna fattar inte att sköta sina grejer därmed..?
Nej, de skyddar snarare sig själva och sitt varumärke genom att inte ge kunderna möjlighet att göra bort sig. Dumma kunder som gör dumma grejer med sina kameror går sedan tillbaka till butiken och klagar, när de inte får rätt blir de sura och skriver massa arga inlägg på fotosidor om hur dåliga Canon/Nikon/Sony/Pana/Olympus/etc är eftersom de inte tål en så liten grej (oavsett vad man gjort från första början) och till råga på allt inte tar ansvar för att kameran inte tål det genom att ge kunden en ny.