Annons

Nikon F80

Produkter
(logga in för att koppla)

Helgesson

Aktiv medlem
Har blivit erbjuden att köpa en Nikon F80 "sprillans ny" för 3.700:- .

Kan detta vara ett vettigt alternativ...??

Tacksam för synpunkter.

Kenta
 
Hej!

Vet inte om du menar priset eller kameran...

Jag tycker priset är lite i överkant. För det priset brukar du kunna få F80 inkl MB16 (batterigrepp) i bra skick, endast huset hittar du för 2-2500 kr...

Sen är frågan hur mycket du är villig att betala för ett helt nytt hus...

F80:n har jag och gillar den skarpt...

/Svante
 
Det värkar nog ganska rimligt eftersom bara huset kostar 5800:- Nytt och Mb-16 kostar 1000:- så för mellan 3400-4000:- för F80 + Mb-16 beroande på skick är väl bra man sparar ett antal tusenlappar ändå. Jag har haft en F80 med Mb-16 och var otroligt nöjd med kameran och nu har man en D70 som påminer om den men är lite tyngre men sköna är dom bägge så det är bara att slå till om du vill ha en analog kamera den är kanon!

D.G
 
Angelito skrev:
Det värkar nog ganska rimligt eftersom bara huset kostar 5800:- Nytt och Mb-16 kostar 1000:- så för mellan 3400-4000:- för F80 + Mb-16 beroande på skick är väl bra man sparar ett antal tusenlappar ändå. Jag har haft en F80 med Mb-16 och var otroligt nöjd med kameran och nu har man en D70 som påminer om den men är lite tyngre men sköna är dom bägge så det är bara att slå till om du vill ha en analog kamera den är kanon!

D.G

Hehe..Lustigt att han som säljer huset har samma efternamn som du...Är ni bröder...eller vad?

jag tror visst att det är en bra kamera...men jag är ju helt offside på analogsidan...vet inte ett skit... :)
 
Jag har ingen bror men det kan kanske vara min far som säljer, men han hade sagt till mig att han inte skulle sälja sin men han kanske har ändrat sig hehe, så det kan nog vara han och är det han så är hans kamera i mycket bra skick inge fel alls på den.
 
Helgesson skrev:
Hehe..Lustigt att han som säljer huset har samma efternamn som du...Är ni bröder...eller vad?

jag tror visst att det är en bra kamera...men jag är ju helt offside på analogsidan...vet inte ett skit... :)

Kameran är mycket bra (speciellt i kombination med MB-16). Vet inte så mycket om priset är rätt dock.
Tittade på din profil och ser att du inte har några objektiv som "passar fullt ut"...
 
Ok
Dom flesta som säljer sinna F80:eek:r + Mb-16 tar mellan 3000-4000:-. Det kan nog finnas en och annan desperat person som säljer för biligare men det blir nog svårt att hitta hehe...
Möjligtvis någon som säljer enbart huset utan Mb-16 som gör mycket tycker jag för kamera kännslan för 2500:- eller nåt sånt men skulle jag vara du skulle jag nog försöka få huset med Mb-16 som gör kameran grymt skönare!

D.G
 
Jag köpte min begagnade F80 på tradera för 2000 kr, helnöjd med den som komplement till min D70 (mao, för att kunna få lite mer vidvinkel).
 
Skall ut och klämma på kameror i veckan...så får vi se...jag brukar känna när det är rätt...kanske blir det en F80...vi får se..
 
Don't do it man

Hej!
Jag skulle inte köpa om jag var du. Från Adorama Camera i USA (www.adorama.com) kan du köpa en ny N80 (am. namnet på F80 - samma kamera) för ca 2800 SEK, inkl. frakt. Om du dessutom handlar innan den 30/9 så ger Nikon $50 rabatt. Slutsumman hamnar isf på ca 2400 SEK - alltså 1300 mindre än vad din kontakt vill ha.
 
Och Nikon USA rabatter brukar vara sådana som man får ut som en check EFTER köpet. Och så finns det vanligtvis lite finstilt. I detta fallet så här "Excluded from this offer: (a) Retail sales made by a Nikon
Inc. dealer wherein the merchandise, ordered by a customer
not physically present at a dealer location, is shipped to the
customer by the dealer via common carrier to an address
outside the United States, the District of Columbia, the US
Virgin Islands or Puerto Rico."
.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.