Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon F80
- Trådstartare Helgesson
- Start datum
Kodiak
Aktiv medlem
Hej!
Vet inte om du menar priset eller kameran...
Jag tycker priset är lite i överkant. För det priset brukar du kunna få F80 inkl MB16 (batterigrepp) i bra skick, endast huset hittar du för 2-2500 kr...
Sen är frågan hur mycket du är villig att betala för ett helt nytt hus...
F80:n har jag och gillar den skarpt...
/Svante
Vet inte om du menar priset eller kameran...
Jag tycker priset är lite i överkant. För det priset brukar du kunna få F80 inkl MB16 (batterigrepp) i bra skick, endast huset hittar du för 2-2500 kr...
Sen är frågan hur mycket du är villig att betala för ett helt nytt hus...
F80:n har jag och gillar den skarpt...
/Svante
Angelito
Aktiv medlem
Det värkar nog ganska rimligt eftersom bara huset kostar 5800:- Nytt och Mb-16 kostar 1000:- så för mellan 3400-4000:- för F80 + Mb-16 beroande på skick är väl bra man sparar ett antal tusenlappar ändå. Jag har haft en F80 med Mb-16 och var otroligt nöjd med kameran och nu har man en D70 som påminer om den men är lite tyngre men sköna är dom bägge så det är bara att slå till om du vill ha en analog kamera den är kanon!
D.G
D.G
Helgesson
Aktiv medlem
Angelito skrev:
Det värkar nog ganska rimligt eftersom bara huset kostar 5800:- Nytt och Mb-16 kostar 1000:- så för mellan 3400-4000:- för F80 + Mb-16 beroande på skick är väl bra man sparar ett antal tusenlappar ändå. Jag har haft en F80 med Mb-16 och var otroligt nöjd med kameran och nu har man en D70 som påminer om den men är lite tyngre men sköna är dom bägge så det är bara att slå till om du vill ha en analog kamera den är kanon!
D.G
Hehe..Lustigt att han som säljer huset har samma efternamn som du...Är ni bröder...eller vad?
jag tror visst att det är en bra kamera...men jag är ju helt offside på analogsidan...vet inte ett skit...
Micke V
Aktiv medlem
Helgesson skrev:
Hehe..Lustigt att han som säljer huset har samma efternamn som du...Är ni bröder...eller vad?
jag tror visst att det är en bra kamera...men jag är ju helt offside på analogsidan...vet inte ett skit...
Kameran är mycket bra (speciellt i kombination med MB-16). Vet inte så mycket om priset är rätt dock.
Tittade på din profil och ser att du inte har några objektiv som "passar fullt ut"...
Angelito
Aktiv medlem
Ok
Dom flesta som säljer sinna F80r + Mb-16 tar mellan 3000-4000:-. Det kan nog finnas en och annan desperat person som säljer för biligare men det blir nog svårt att hitta hehe...
Möjligtvis någon som säljer enbart huset utan Mb-16 som gör mycket tycker jag för kamera kännslan för 2500:- eller nåt sånt men skulle jag vara du skulle jag nog försöka få huset med Mb-16 som gör kameran grymt skönare!
D.G
Dom flesta som säljer sinna F80r + Mb-16 tar mellan 3000-4000:-. Det kan nog finnas en och annan desperat person som säljer för biligare men det blir nog svårt att hitta hehe...
Möjligtvis någon som säljer enbart huset utan Mb-16 som gör mycket tycker jag för kamera kännslan för 2500:- eller nåt sånt men skulle jag vara du skulle jag nog försöka få huset med Mb-16 som gör kameran grymt skönare!
D.G
Ingemansson
Aktiv medlem
Slå till! Kameran är kononbra, saknar nog inget förutom ett avtryck/komandoratt på batt-packet...
Andreas
Andreas
davidw
Medlem
Don't do it man
Hej!
Jag skulle inte köpa om jag var du. Från Adorama Camera i USA (www.adorama.com) kan du köpa en ny N80 (am. namnet på F80 - samma kamera) för ca 2800 SEK, inkl. frakt. Om du dessutom handlar innan den 30/9 så ger Nikon $50 rabatt. Slutsumman hamnar isf på ca 2400 SEK - alltså 1300 mindre än vad din kontakt vill ha.
Hej!
Jag skulle inte köpa om jag var du. Från Adorama Camera i USA (www.adorama.com) kan du köpa en ny N80 (am. namnet på F80 - samma kamera) för ca 2800 SEK, inkl. frakt. Om du dessutom handlar innan den 30/9 så ger Nikon $50 rabatt. Slutsumman hamnar isf på ca 2400 SEK - alltså 1300 mindre än vad din kontakt vill ha.
AnnaKarin
Aktiv medlem
Och Nikon USA rabatter brukar vara sådana som man får ut som en check EFTER köpet. Och så finns det vanligtvis lite finstilt. I detta fallet så här "Excluded from this offer: (a) Retail sales made by a Nikon
Inc. dealer wherein the merchandise, ordered by a customer
not physically present at a dealer location, is shipped to the
customer by the dealer via common carrier to an address
outside the United States, the District of Columbia, the US
Virgin Islands or Puerto Rico.".
Inc. dealer wherein the merchandise, ordered by a customer
not physically present at a dealer location, is shipped to the
customer by the dealer via common carrier to an address
outside the United States, the District of Columbia, the US
Virgin Islands or Puerto Rico.".
Matsk
Aktiv medlem
Köp huset för 3200:- + frakt (200:- tror jag det var) från www.technikdirekt.de. Det gjorde jag. Fungerade kanonfint