Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon F-801s?
- Trådstartare annae
- Start datum
Jojjeberg
Ny medlem
Jag har en Nikon F-801s. Sådeså! Jag har ägt den sen november 2000 och har egentligen bara bra saker att säga. Jag har 3 olika objektiv till den (tele, zoom och macro). FÖR MEJ som inte är så teknikintresserad så är det svårt att gå in på detaljer, men jag kan iallafall berätta litegrann. Det jag tycker är bra med den är att det finns så många möjlighter med den. Dels kan du ställa in den på programautomatik så att kameran gör allt själv. Släng bara upp kameran och knäpp. Om man nu vill jobba så. Men du kan även utnyttja dess manualla möjligheter med allt vad det innebär. Bestäm allt själv och skit i vad kameran säger. Med några bra objektiv (som jag har ungefär, t ex ett 24 mm) så kan du ta väldigt fina bilder. Bilderna i mitt album (okej jag är inget superproffs) är tagna med min 801:a och 24 mm objektiv. Dessutom är den robust, och det känn satt man håller i nåt gediget när man fotograferar. Ingen modernt plastruckel. Riktiga grejer!
niklassthlm
Aktiv medlem
Tjena! Jag kanske är fel kille att svara på detta men kika på den här länken: http://n8008hq.tripod.com/main.html
Mvh Niklas
Mvh Niklas
Festfotografen
Aktiv medlem
Nikon F 801 och 801 s är en bra och stabil kamera tålig ochklarar av att fokusera även när det är ganska svaga kontraster.
Autofokusen är väl ganska långsam med dagens mått mätt och autofokus sensorn är ganska liten,
Men fortfarande en bra kamera som exponerar väldigt bra.
Greppet på den kan vara i minsta laget om man har stora händer.
Autofokusen är väl ganska långsam med dagens mått mätt och autofokus sensorn är ganska liten,
Men fortfarande en bra kamera som exponerar väldigt bra.
Greppet på den kan vara i minsta laget om man har stora händer.
Jag har ingen personlig erfarenhet av den, men skulle jag vara på jakt efter ett förstahus skulle den stå högt på listan med:
- kompatibilitet med gamla objektiv
- spotmätning
- skärpedjupskontroll
- bra sökare med utbytbara mattskivor
- vanliga batterier
Och det till ett bättre pris än F90.
- kompatibilitet med gamla objektiv
- spotmätning
- skärpedjupskontroll
- bra sökare med utbytbara mattskivor
- vanliga batterier
Och det till ett bättre pris än F90.
julgus
Aktiv medlem
Hej
min 801s fungerar alldeles utmärkt och är mitt andrahus tillsammans med min F100. Den verkar vara robust, bra sökare HP, säker exponering och tålig för tuff miljö. Jag hade bla kameran öppen i totalt 3 timmar (3 exp - 1 timme/st) i -13 grader.. inga problem o med perfekt resultat. Den största skillnaden är fokuseringem jmf m F100, aningen långsam o osäker jämförelsevis.
Mvh
Johan
PS:Trots ovanstående är min till salu då jag avser att skaffa mig en ny FM3a i chrome. Bara för den är så vansinnigt vacker. Köp min 801s, 3400:- i skick A+ inkl fjärrutlösare.
min 801s fungerar alldeles utmärkt och är mitt andrahus tillsammans med min F100. Den verkar vara robust, bra sökare HP, säker exponering och tålig för tuff miljö. Jag hade bla kameran öppen i totalt 3 timmar (3 exp - 1 timme/st) i -13 grader.. inga problem o med perfekt resultat. Den största skillnaden är fokuseringem jmf m F100, aningen långsam o osäker jämförelsevis.
Mvh
Johan
PS:Trots ovanstående är min till salu då jag avser att skaffa mig en ny FM3a i chrome. Bara för den är så vansinnigt vacker. Köp min 801s, 3400:- i skick A+ inkl fjärrutlösare.