Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon d800?

Produkter
(logga in för att koppla)
Att D700 kommer att sluta tillverkas när "D800" kommer kan vi vara överens om... Men frågan är om de nya D700 som är kvar i lager kommer att säljas ut aningen billigare och MED tillbehör...(?)

Enligt pricerunner så finns det några nya exemplar kvar i lager. Ska nog ta och ringa runt och höra om de vet om dom får in några nya D700 eller om det eventuellt blir någon kampanj på dessa inom en snar framtid.

Man vill ju inte vänta tills D800 kommer och sen är D700 slut och kanske även utan någon kampanj.

Frågan är om de verkligen flyttar produktionen av D700, känns mer troligt att de sätter upp D800 linan i stället.

Japankatastrofen minskar nog chansen för D700-klipp i övergången till D800

Det här är sant inte hoppas jag, jag skulle bli så grymt besviken om detta stämmer, har min d7000 ute på annons och sitter och väntar in ersättaren till d700 eller kommande d4:an, hade bestämt mig om det kommer en ersättare till d700 så köper jag den, om den inte kommer kommer så köper jag d4:an, så det skulle bli en "win win situation" men nu ser det ut som att det bara är nikons nya "mirrorless" som presenteras den 24:e =( =( http://nikonrumors.com/2011/08/16/n...ll-be-announced-on-august-24th.aspx/#comments

Det här är sant inte hoppas jag, jag skulle bli så grymt besviken om detta stämmer, har min d7000 ute på annons och sitter och väntar in ersättaren till d700 eller kommande d4:an, hade bestämt mig om det kommer en ersättare till d700 så köper jag den, om den inte kommer kommer så köper jag d4:an, så det skulle bli en "win win situation" men nu ser det ut som att det bara är nikons nya "mirrorless" som presenteras den 24:e =( =( http://nikonrumors.com/2011/08/16/n...ll-be-announced-on-august-24th.aspx/#comments

Hoppas att Nikons mirrorless blir den ultimata kompromissen mellan kompaktkameror och DSLR.
Då hamnar nog en hemma hos mig förr eller senare :)

Efterföljaren till D700 kommer oxo att införskaffas när den kommer, fast jag kommer nog inte ha så där "tälta utanför butiken bråttom"

Hoppas att Nikons mirrorless blir den ultimata kompromissen mellan kompaktkameror och DSLR.

Efterföljaren till D700 kommer oxo att införskaffas när den kommer, fast jag kommer nog inte ha så där "tälta utanför butiken bråttom"

Mhm väldigt nyfiken på detta också! Hoppas verkligen optiken och sensorn håller måttet bara.

Förvisso, det kan bli en riktigt intressant och bra kamera, men jag har suktat efter en ny ff kamera från nikon länge nu, skulle köpa d700:an först, men tänkte då att ersättaren är runt hörnet så jag köper en riktigt bra aps-c så länge och sparar 10 000:- nu när man har varit inställd på att köpa en ny ff i höst/vinter så blir det bara en kalldusch om detta nu skulle stämma.

Förvisso, det kan bli en riktigt intressant och bra kamera, men jag har suktat efter en ny ff kamera från nikon länge nu, skulle köpa d700:an först, men tänkte då att ersättaren är runt hörnet så jag köper en riktigt bra aps-c så länge och sparar 10 000:- nu när man har varit inställd på att köpa en ny ff i höst/vinter så blir det bara en kalldusch om detta nu skulle stämma.

Jepp, förstår dig till fullo. Hoppas ryktet är fel och att D800 oxo kommer :)

Igår sålde jag min d7000 =(, nu finns det ingen återvändo. Är inte helt kameralös dock, har ju kvar min "leksak" samsung nx100 och mina nikon optik som är ff anpassade, man sitter ju och skakar utan en riktig systemkamera. Den 21:a september kommer det en ny announcement från Nikon och vi får hålla tummarna för att vi som väntar på d700/d3 ersättarna inte blir besvikna igen. Händer det inget så kommer jag dock att lägga en beställning på en d700 och ha kvar den tills ersättaren dyker upp.

Nytt grepp på mässan.

Jag har en D700 till salu, 95000 exponeringar och gummit har börjat lossna lite, men tänk positivt! Den har ju ca 50000 exp kvar på pappret =)

Min D700 hade också löst gummi i greppet ... när de inte ville göra rent sensorn på fotomässan (de gör inte det på D700, D3, D3s) så frågade jag dem om greppet ... en timme senare hade jag nytt gummi i greppet! :)
Om det var för att jag så så ledsen och hjälplös ut eller om de alltid är så generösa vet jag inte. Glad blev jag och är fortfarande tacksam till personalen i Nikons sevicekub på mässan i Stockholm.

Min D700 hade också löst gummi i greppet ... när de inte ville göra rent sensorn på fotomässan (de gör inte det på D700, D3, D3s) så frågade jag dem om greppet ... en timme senare hade jag nytt gummi i greppet! :)
Om det var för att jag så så ledsen och hjälplös ut eller om de alltid är så generösa vet jag inte. Glad blev jag och är fortfarande tacksam till personalen i Nikons sevicekub på mässan i Stockholm.

Det var ju rätt nice. Känns lite säkrare att hålla i kameran om gummit sitter. Får besöka mässan någon gång tror jag :)

Bumpar lite

Nu är ju D4/D800 rätt sena.

Frågan är om Nikon har något stort på gång. Får vi se Nikon 1 sensorer i DX & FX format?
Får man hybridsökare, 20bps med följande fokus eller vad?

Rimligen bör ju Pro DSLR vara betydligt vassare än J1 & V1

Jag blir grymt nyfiken på vad Nikon har i görningen.

Samma här:)
Men man blir ju lite fundersam när de tidigare annonserade tidpunkterna visade sig innehålla nya kompakter och nu senast V1/J1 serien. Risken är väl att det kan dröja något med nya DSLR i det övre segmentet. Men jag måste verkligen beundra Nikon för de har släppt nya modeller ganska tätt nu, och då räknar jag även in D7000, D3100, D5100. Vilket företagsmässigt är ganska logiskt med tanke på att dessa senaste produktsläppen sannolikt står för de största försäljningsvolymerna.
Det som nu står på tur är väl efterföljare till D3 serien, D700 och D300s.
Ska bli spännande att se när det blir dags även om det dröjer för egen del att uppgradera:)

Själv beundrar jag dem för att de lyckats göra en så långlivad och utmärkt modell i D700. Det känns vilsamt tycker jag.

Själv beundrar jag dem för att de lyckats göra en så långlivad och utmärkt modell i D700. Det känns vilsamt tycker jag.

Klart att Nikon inte ersätter något som fortfarande är klart säljbart och konkurrenskraftigt. Det vore ju rent ut sagt korkat. Det är ju lite av ett bevis på Nikons höga kompetens.

Jag då som ställt in mig på efterföljaren blir ju snuvad vid releaseparty efter releaseparty. :-(

Köper väl en V-1 i ren desperation ;-)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto