Advertisement

Annons

Nikon d80, Olympus E-420, a290 eller eos 1000d?

Produkter
(logga in för att koppla)
IS är en mycket användbar funktion, eftersom den minskar antalet blurriga bilder annars - om man inte tänker sig för. Autofokus är också bra att ha, vilket jag "rankar" högre än IS!

Autofokus kommer jag ju inte vara utan, känns som halva grejen med systemkamera. Dock förstår jag inte riktigt din point här. Någon som sa tidigare att just Olypus 400-serien inte har bilstabilisator i kamerahuset och har inte heller det i några av sina objektiv, då blir jag ju obviously utan bildstabilisator vid köp av en e-420 eller e-450 och frågar då om det verkligen är ett smart val?

Min vän har en raskatt som heter CHAOS... om man nu kan vara kung över sin katt?

Tänkte nog mer svenska översättningen KAOS ;) Om jag nu tänkte alls.. nää gjorde jag inte!
 
Olympus E-Club gav tot. 30 månaders nygaranti

Alla mina tre Olympus DSLR har jag köpt med 2½ års nygaranti. Har bl.a. bytt en lucka på en E-300 inom den förlängda garantiperioden. Tyvärr tror jag att Olympus E-Club inte erbjuder den möjligheten längre, men den sedvanliga 24 månaders garantin har man ju alltid.

http://www.olympus.eu/consumer/dslr_7623.htm

Your benefits as an Olympus E-Club member at a glance:
• Members’ magazine
• A 6-month warranty extension in Europe during your club membership*
• e-Newsletter
• Invitations to local workshops, conferences, round tables
• Product registration
• Access to the Club Area of the website

*This applies only to first-time ownership and provided that registration takes place within 30 days, and that club membership continues throughout the entire warranty period.
 
Alla mina tre Olympus DSLR har jag köpt med 2½ års nygaranti. Har bl.a. bytt en lucka på en E-300 inom den förlängda garantiperioden. Tyvärr tror jag att Olympus E-Club inte erbjuder den möjligheten längre, men den sedvanliga 24 månaders garantin har man ju alltid.

http://www.olympus.eu/consumer/dslr_7623.htm

Your benefits as an Olympus E-Club member at a glance:
• Members’ magazine
• A 6-month warranty extension in Europe during your club membership*
• e-Newsletter
• Invitations to local workshops, conferences, round tables
• Product registration
• Access to the Club Area of the website

*This applies only to first-time ownership and provided that registration takes place within 30 days, and that club membership continues throughout the entire warranty period.

ah okej, där ser man. Men canon ger 1 års garanti på de flesta husen om inte jag minns fel. Och det har jag för mig att nikon också gör. Men det finns kanske vissa återförsäljare som ger 2 års garanti.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.