KingOfChaos?
Hej!
Har även hittat en olympus E-420 på blocket med 2 objektiv (14-42, 40-150) för 3500 kr. (vad jag har förstått har kamerahuset antiskak)
Olympus kameran känns som ett bra alternativ då den har två objektiv, dock vet jag inte om jag kommer använda långzoom speciellt mycket. Jag är mest intresserad av att ta landskaps/naturbilder samt porträtt. Även bilder på kalas och semesterresor osv hade jag tänkt använda den till.
Någon som kan hjälpa mig?!
De två objektiven är mycket användbara, telet är användbart till både porträtt och makro.
Olympus DSLR förutom E-5 reas ut ser det ut som. Fotar själv med urtypen i E-4xx serien, nämligen en E-400. Gillar den kameran skarpt, dels pga. storleken & vikten, dels pga. att den innehåller en Kodak CCD-sensor. En E-420 kamera tillsammans med ett dubbel zoom-kit är mycket kompakt och smidigt, så är man ute efter något litet system som inte utgör ett hinder att ta med, tja varför inte, prismässigt är det ett "expendable kit", dvs. en kontantutgift bara.
Är du däremot seriöst målmedveten att 110% satsa på ditt fotograferande, med planer på att lägga ut 50 kSEK under ett år, så behöver du åtminstone ett kamerahus i prisklass +15kSEK till att börja med. Räkna med ett flertal specialobjektiv i samma prisklass.
Du behöver inte heller vara gift med ett givet kamermärke, det är passé. En E-4xx serie kamera är en extreme, eftersom det är marknadens minsta DSLR, vidare accentuerat av dubbelzoom-kit ellet 25mm pancake.
Dustin Home säljer E-450 & dubbelzoom kit i sin mellnadagsrea för 3990 kr, med sedvanlig nygaranti, ett i mitt tycke en mycket bra affär för pengarna!
P.S:
Jag är mycket intresserad av att få veta ditt val av ditt "nick"
kingofchaos. Jag hajade till eftersom jag har en kollega i L.A. med just denna "nick" och jag vet varför han kallar sig så.