Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D70s. Svarta bilder med manuell

Produkter
(logga in för att koppla)

WIberg91

Medlem
Hejsan alla glada fotoälskare!
Jag har ganska nyligen köpt en begagnad Nikon D70s. Kameran fungerar utmärkt föutom en sak. När jag tar bilder med manuell så blir bilderna svarta. När jag sedan kör med blixten så får jag en normal bild innomhus, men när jag var ute och tog naturbilder här om kvällen så fick jag mörka bilder med blixten. Det gick finfint att ta med automatiska instälningar och blixt, men det är just manuell som strular.
Jag vet inte om det är någon instälning som förra ägaren har gjort eller om det är fel på kameran.
tacksam för alla svar.
/Johan
 
Tips!

Det kan vara så att exponeringskompenseringen är fel inställd, om inte de hjälper o ändra så kan du ju slå ett getöga i handboken och troubleshotingen där!

lycka till!

hälsn,

Jocke
 
Så exponeringskompenseringen måste altså så på "0" för att få en bild över huvud taget? Då tycker jag det verkar konstigt att det finns slutartid ner till 8000 eller? :S
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.