Annons

Nikon D70s premiär idag?

Produkter
(logga in för att koppla)
De handlare som har lagt ut den har satt den till 10995:- och vanliga D70 ligger nu på 8995:-. Det känns inte riktigt motiverat att lägga 2000:- extra som det är nu. (avser hus+18-70 optik).
 
Cyberfoto har lagt upp pris idag. Scandinavian Photo har också lagt ut den men hänvisar till telefonkontakt för pris.
 
Inte jag heller, speciellt eftersom Nikon har en firmware uppgradering till D70 som "uppgraderar" D70 tll D70s (förutom det som är hårdvaruberoende)

--jalle

defiant skrev:
tror inte jag förstod fördelarna som kunde betinga prishöjningen....
 
sagan skrev:
Beror givetvis (som alltid) på vilka krav man har, den har på tok för långsam AF för mina krav.

Jag är på intet sätt ensam om den uppfattningen för övrigt:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=5252

"Men när det gäller action så är den här kameran nästan oduglig"

Från "Din" sida ...

"Den är så snabb och säker att jag inte missar en enda bildmöjlighet på min lilla dotter "
 
Anders_Dahl skrev:
"Den är så snabb och säker att jag inte missar en enda bildmöjlighet på min lilla dotter "
Japp, men så är det ju alltid, vissa är (eller säger sig vara) helt nöjd med en produkt, andra missnöjda, allt beroende på vilka krav man har.

Samma sak kan du hitta i recensioner på nästan alla kameror, objektiv och andra produkter, inget märkligt med det då människor har olika erfarenhet, krav och referenser.

Jag sa vad jag tyckte och du har sagt vad du tycker, precis som det ska vara :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.