Re: backlight
supermax_fred skrev:
jag skulle önska att backlighten varade lite längre i displayen.
ISO i sökaren, måga ggr har iso varit i föregående läge-> extremt irriretande.
Jag börjar sakna möjlighet till vertikal grepp
Födelar!
Batterilivslängs och snabbstartad
Sätt på en SB-800 och du har backlight forever...
Kanske inte den lösning du sökte men jag blev glatt överraskad.
Själv är jag fortfarande mycket, mycket nöjd med min D70. Den presterar bättre än jag kunnat drömma om till ett så vettigt pris.
Jag har "alltid" med mig kameran och längtar därför inte efter ett större och tyngre hus. Att D70 har nästan allt jag behöver se, utom ett par irriterande saker, i sökaren gör att jag kan kolla allt utan glasögon. Jag måste ta på dem för att se de små symbolerna på LCDn.
Nikons träffsäkra AF och exponering är en välsignelse och när jag kollar resultatet på datorn är det oftast jag som slarvat när det inte blivit bra.
Med ljusstarka gluggar tycker jag sökaren fungerar ok men spegelvibrationerna stör makrofoto mer än annat. Detsamma gäller kvälls/nattfotografering.
Jag kommer inte att byta hus på länge men kommer det en lösning på riktigt stor dynamik kanske jag inte kan låta bli. Motljusbilder blir ofta inte som man tänkt idag och då syftar jag inte till det tillskott gluggarna ger. Solen ger ofta fill-over.
Bruset ser jag sällan som problem. D70ns brus är "snyggt".
Saknar dock möjlighet till trådutlösare. Fjärren är inte tillräckligt funktionell eftersom man måste pilla på kameran emellanåt för att den skall fungera.
På det stora hela: Massor med plus och ett fåtal minus
/AnWi