Håller med dig till fullo Mats, finns inget försvar från sida, först släppa D600 som en defekt kamera, och sen knappt erkänna felet, jag själv var i kontakt med Nikon om det gällande min D600. Korkade som dom var sa dom att så blir det med alla spegelreflexer. Och dom höll på truten när jag kom med motargument om varför just D600 var så utsatt och det hade rapporterats så mycket om olja på sensorn. Lämna in den så gör vi en rengöring fick jag som svar. Att dom inte erkände äcklade mig, nu har dom släppt en D610 som innnebär en spottloska i ansiktet på alla som köpte en D600. Jag förlorade förtroendet för Nikon i samband med D800 som också hade problem, med af. Nikon har gått ifrån att vara ett kvalivativt märkte till ett bajsmärke.
Aldrig mer en Nikon för mig, eloge till Canon som har Made in japan gjorda instegskameror också,
Till skillnad från Nikon som har thailändska småpojkar som sätter ihop deras skräpkameror. kvalitèn är borta. Och vad i helvete är det här grönsticket som finns i displayen på alla nyare nikonkameror?
Och på bilderna. Är det inte bak/frontfokus, af problem, lossnande gummi, bearnaisesås på sensorn så är det grönstick. Bravo!