Annons

Nikon D400

Produkter
(logga in för att koppla)

Gammelman

Medlem
Suger ordentligt när Nikon släpper D3200 och någon uppgradering av D300/D300s tycks utebli. Snacka om att bli frånåkta i DX segmentet av Canon. Börjar bli dags att satsa på Canon 7D eller en begagnad EOS 1 mkIII / mklV i stället i alla fall om man håller på med naturfotografering.
Man kan ju fråga sig om det är nödvändigt med så kvalificerade specifikationer i fjollsegmentet när man ligger klart efter i autofokus mm.

Kent Leonardsson

Tja, du kan ju köpa en 7D, men två kameror som är mer lika varandra i prestanda än den och D300s är svåra att hitta. Tittar du på 1D kan du ju lika gärna titta på en D700, då kan du ju fortsätta med Nikon om du gillar dem bättre. Gillar du Canon bättre ska du byta i vilket fall!

Men visst, jag håller med dig! Både D300s och 7D börjar kännas lite mossiga nu när allt annat är uppdaterat.

D400

Tja, du kan ju köpa en 7D, men två kameror som är mer lika varandra i prestanda än den och D300s är svåra att hitta. Tittar du på 1D kan du ju lika gärna titta på en D700, då kan du ju fortsätta med Nikon om du gillar dem bättre. Gillar du Canon bättre ska du byta i vilket fall!

Men visst, jag håller med dig! Både D300s och 7D börjar kännas lite mossiga nu när allt annat är uppdaterat.

Visserligen finns det likheter på papperet men skillnaden i autofokus mellan min D300 och min kompis 7D är avsevärd. Då utgår jag från när vi sått bredvid varandra och fotat t.ex. sparvuggla och orre med stativ.
Nikon kameran kräver betydligt mer kontrast i objektet för att ge en skarp bild.

/ Kent L

Det där med fokushastigheten har nog lika mycket med objektivet att göra. Jag har hört folk säga precis tvärt om också, att D300 är bättre än 7D vad gäller fokus.

Det är snarare på papperet det finns vissa skillnader på dem, men i verkligheten är skillnaden mindre.

Det där med fokushastigheten har nog lika mycket med objektivet att göra. Jag har hört folk säga precis tvärt om också, att D300 är bättre än 7D vad gäller fokus.

Det är snarare på papperet det finns vissa skillnader på dem, men i verkligheten är skillnaden mindre.

Min kamera är bestyckad med Nikon 300/2.8 och Canon är försedd med Canon 200 /1.8 och converter 1,4

/ Kent Leonardsson

Är det inte lite väl tyst om rykten angående D400?

Photokina drar väl igång snart, snart dags eller vad tror ni, det har ju varit så tyst om den, förutom lite detaljer som läckte ut (24mp m.m)

Har någon hört något nytt spännande?

Nå vad tror ni? Skulle vara kul om man hörde lite mera rykten, då jag funderar på upgradering....eller köpa begagnat

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar