Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D40 ?
- Trådstartare interpix
- Start datum
OscarM
Aktiv medlem
men om man kör med auto-iso och sedan manuellt så försöker ju kameran justera exponeringen genom att höja eller sänka iso't. så där hade ju kanske exponeringskompensation varit trevligt ibland. i de lägena kan man ju stänga av auto iso också.
eller så kanske man hade kunnat lösa det som pentax och gett auto iso + manuellt läge ett eget läge utanför PASM. och behållt det manuella läget manuellt.
(fortfarande ingen som har nåt svar på min förra fråga? har inte hittat nåt när jag sökt. skulle ju kunna göra en ny tråd om det annars iof...)
eller så kanske man hade kunnat lösa det som pentax och gett auto iso + manuellt läge ett eget läge utanför PASM. och behållt det manuella läget manuellt.
(fortfarande ingen som har nåt svar på min förra fråga? har inte hittat nåt när jag sökt. skulle ju kunna göra en ny tråd om det annars iof...)
OscarM
Aktiv medlem
auto-iso är inget överdådans avancerat. du ställer in lägsta slutartiden du accepterar, och behövs det så ökar kameran iso't till lagom nivå. men visst, det är inte optimalt utformat på D50'n. hade gärna velat ha lite mer inställningsmöjligheter för det, som jag har för mig att det är i senare kameror.
Tyckaren
Aktiv medlem
DpReview har lagt upp testen på D40 nu.
http://www.dpreview.com/reviews/nikond40/
D40 är ännu en i raden av Nikon DSLR, som lyckas ställa till det för konkurrenterna. Hur lång tid fick Pentax K100 på "tronen".... 2 veckor....
Även K10D illrarna är måttligt roade över Phil's review
In everyday use the D40 is just what it set out to be, a very capable, compact, lightweight and easy to use camera which makes a perfect first step for anyone wanting to get into digital SLR photography. It provides enough control and a large enough range of manual settings to enable you to experiment and learn but also helps you to take great pictures in the process. It's one of those cameras you can just pick up and start shooting without fuss, that you can hand to a friend who's never used an SLR and know they'll be able to do the same. All of this and a pretty decent kit lens for $600, I'd say it's a bit of a bargain.
Hälsningar
Adam
http://www.dpreview.com/reviews/nikond40/
D40 är ännu en i raden av Nikon DSLR, som lyckas ställa till det för konkurrenterna. Hur lång tid fick Pentax K100 på "tronen".... 2 veckor....
Även K10D illrarna är måttligt roade över Phil's review
In everyday use the D40 is just what it set out to be, a very capable, compact, lightweight and easy to use camera which makes a perfect first step for anyone wanting to get into digital SLR photography. It provides enough control and a large enough range of manual settings to enable you to experiment and learn but also helps you to take great pictures in the process. It's one of those cameras you can just pick up and start shooting without fuss, that you can hand to a friend who's never used an SLR and know they'll be able to do the same. All of this and a pretty decent kit lens for $600, I'd say it's a bit of a bargain.
Hälsningar
Adam
Octomore
Aktiv medlem
Jepp!
Jag är mycket nöjd med D40án.
Kvalitetsmässigt ganska överlägsen Pentax och Olympus och snäppet bättre än Canon Eos 400.
Enkel att hantera, kvalitativ och med tillhörande kitt glugg klart godkänd prestanda!
Tror dock att det får bli en Nikon 18-70 eller en 18- 200VR snart.
Skulle vilja ha en Sigma 27-70 2.8 för 3000:- men D 40 kräver AF-S eller Sigma HSM för att få AF så ...!
Jag är mycket nöjd med D40án.
Kvalitetsmässigt ganska överlägsen Pentax och Olympus och snäppet bättre än Canon Eos 400.
Enkel att hantera, kvalitativ och med tillhörande kitt glugg klart godkänd prestanda!
Tror dock att det får bli en Nikon 18-70 eller en 18- 200VR snart.
Skulle vilja ha en Sigma 27-70 2.8 för 3000:- men D 40 kräver AF-S eller Sigma HSM för att få AF så ...!
Senast ändrad:
Hans William
Aktiv medlem