Hans William
Aktiv medlem
Tillträde till supportsidorna har registrerade ägare av någon Nikon produkt.SE6M skrev:
Hur hämtar man manualen i exemplet ovan ?
Min länk fungerar ej.
Mats
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tillträde till supportsidorna har registrerade ägare av någon Nikon produkt.SE6M skrev:
Hur hämtar man manualen i exemplet ovan ?
Min länk fungerar ej.
Mats
Jag tycker att du ska göra det! Har du erfarenhet av andra SLR kameror?Hans William skrev:
Om intresse finns så kan jag senare berätta mer.
Ja, Nikon F4, D100. D200 och så har jag ett antal gamla analoga klassiker, de flesta helt mannuella.timofej skrev:
Jag tycker att du ska göra det! Har du erfarenhet av andra SLR kameror?
Tror inte att det varken finns eller kommer att finnas. Meningen med D40 är att ha så liten och så enkel systemkamera som möjligt. Vill du ha rejälare grejer får du gå upp två steg i klassen (D80).SE6M skrev:
Förresten, är det någon som har sett om det finns något "batterigrepp" för D40 ?
Original finns ännu inte, men det kanske finns någon piratfirma som tillverkar ?
Ja i inställningarna på skärmen.Taka skrev:
Någon som har testat den ordentligt? Går det att köra exponeringskompensation i manuellt läge? Har i alla fall inte lyckats hitta den funktionen på min D50 och undrar om den finns på D40
Du har uppenbarligen missuppfattat begreppet exponeringskompensation. I manuellt läge är det bara att just manuellt ställa exponeringen som man vill ha den (kika på exponeringsmätaren och välj själv). I A- och S-lägena däremot så är exponeringskompensation relevant, eftersom kameran väljer den ena av de två exponeringsrelevanta parametrarna; bländare och slutartid.Taka skrev:
Någon som har testat den ordentligt? Går det att köra exponeringskompensation i manuellt läge? Har i alla fall inte lyckats hitta den funktionen på min D50 och undrar om den finns på D40